Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

E-handel: Co dziesiąty polski singiel codziennie robi zakupy online

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 10-11-2017, 13:13
E-handel: Co dziesiąty polski singiel codziennie robi zakupy online
Fot. shutterstock

Single szczególnie cenią sobie wygodny styl życia, dlatego zakupy online są dla nich najlepszym i najwygodniejszym rozwiązaniem. 92% singli deklaruje, że w ciągu ostatniego roku zrobiło zakupy w internecie. 86% z nich za najważniejszą cechę zakupów online uznaje fakt, że można je zrobić w dowolnym momencie, np. w nocy lub w weekend - wynika z badania firmy PayU.

Według danych GUS z 2015 r. w Polsce żyje aż 7 milionów singli, to prawie co piąty dorosły Polak. Czy  istnieje rynek singli i czy rzeczywiście stanowią oni odrębną, dającą się scharakteryzować grupę konsumentów? Czy rekompensują sobie zakupami życie w pojedynkę? Aby podjąć próbę odpowiedzi na te pytania, PayU, popularny dostawca płatności internetowych, w październiku br. przeprowadził badanie wśród internautów robiących zakupy online. Wynika z niego, że zwyczaje zakupowe singli niewiele różnią się od osób pozostających związkach.

-  Zalety zakupów online są w równym stopniu doceniane przez singli, jak i osoby w związkach i posiadające rodzinę. W przypadku obydwu tych grup są wypadkową ich dochodów oraz stylu życia. Z pewnością jednak w grupie osób żyjących w pojedynkę widoczne jest zainteresowanie usługami i produktami dostosowanymi do ich potrzeb, np. zakupy małych objętości, zestawów, czy ofert wakacyjnych – mówi dr Patrycja Rudnicka, psycholog internetu. 

Single szczególnie cenią sobie wygodny styl życia, dlatego zakupy online są dla nich najlepszym i najwygodniejszym rozwiązaniem. 92% singli deklaruje, że w ciągu ostatniego roku zrobiło zakupy w internecie. 86% z nich za najważniejszą cechę zakupów online uznaje fakt, że można je zrobić w dowolnym momencie, np. w nocy lub w weekend. Możliwość porównywania produktów i cen jednocześnie ceni 82% badanych, a 79% singli uważa, że w sieci częściej można złapać najlepszą okazję. Co dziesiąty singiel deklaruje, że robi zakupy online codziennie - wynika z badania firmy PayU.

Wbrew panującym stereotypom, single nie są bardziej rozrzutni. Miesięcznie na wszystkie zakupy w internecie wydają średnio 797 zł, to o 172 zł mniej niż osoby posiadające drugą połówkę.

W ostatnim półroczu single najczęściej kupowali przez internet odzież, buty i dodatki (52%), kosmetyki i perfumy (44%) książki, e-booki i audiobooki (36%). Okazuje się, że osoby żyjące w pojedynkę mniej chętnie gotują we własnej kuchni - 34% z przebadanej grupy zamówiło jedzenie z dostawą, podczas gdy tylko 28% w związkach deklaruje ten fakt. Single, częściej niż osoby w związkach, kupują online bilety na wydarzenia kulturalne i sportowe, a także zamawiają przejazdy, np. taksówką.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 865) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH