Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

E-handel: Co dziesiąty polski singiel codziennie robi zakupy online

Single szczególnie cenią sobie wygodny styl życia, dlatego zakupy online są dla nich najlepszym i najwygodniejszym rozwiązaniem. 92% singli deklaruje, że w ciągu ostatniego roku zrobiło zakupy w internecie. 86% z nich za najważniejszą cechę zakupów online uznaje fakt, że można je zrobić w dowolnym momencie, np. w nocy lub w weekend - wynika z badania firmy PayU.

E-handel: Co dziesiąty polski singiel codziennie robi zakupy online
Fot. shutterstock

Według danych GUS z 2015 r. w Polsce żyje aż 7 milionów singli, to prawie co piąty dorosły Polak. Czy  istnieje rynek singli i czy rzeczywiście stanowią oni odrębną, dającą się scharakteryzować grupę konsumentów? Czy rekompensują sobie zakupami życie w pojedynkę? Aby podjąć próbę odpowiedzi na te pytania, PayU, popularny dostawca płatności internetowych, w październiku br. przeprowadził badanie wśród internautów robiących zakupy online. Wynika z niego, że zwyczaje zakupowe singli niewiele różnią się od osób pozostających związkach.

-  Zalety zakupów online są w równym stopniu doceniane przez singli, jak i osoby w związkach i posiadające rodzinę. W przypadku obydwu tych grup są wypadkową ich dochodów oraz stylu życia. Z pewnością jednak w grupie osób żyjących w pojedynkę widoczne jest zainteresowanie usługami i produktami dostosowanymi do ich potrzeb, np. zakupy małych objętości, zestawów, czy ofert wakacyjnych – mówi dr Patrycja Rudnicka, psycholog internetu. 

Single szczególnie cenią sobie wygodny styl życia, dlatego zakupy online są dla nich najlepszym i najwygodniejszym rozwiązaniem. 92% singli deklaruje, że w ciągu ostatniego roku zrobiło zakupy w internecie. 86% z nich za najważniejszą cechę zakupów online uznaje fakt, że można je zrobić w dowolnym momencie, np. w nocy lub w weekend. Możliwość porównywania produktów i cen jednocześnie ceni 82% badanych, a 79% singli uważa, że w sieci częściej można złapać najlepszą okazję. Co dziesiąty singiel deklaruje, że robi zakupy online codziennie - wynika z badania firmy PayU.

Wbrew panującym stereotypom, single nie są bardziej rozrzutni. Miesięcznie na wszystkie zakupy w internecie wydają średnio 797 zł, to o 172 zł mniej niż osoby posiadające drugą połówkę.

W ostatnim półroczu single najczęściej kupowali przez internet odzież, buty i dodatki (52%), kosmetyki i perfumy (44%) książki, e-booki i audiobooki (36%). Okazuje się, że osoby żyjące w pojedynkę mniej chętnie gotują we własnej kuchni - 34% z przebadanej grupy zamówiło jedzenie z dostawą, podczas gdy tylko 28% w związkach deklaruje ten fakt. Single, częściej niż osoby w związkach, kupują online bilety na wydarzenia kulturalne i sportowe, a także zamawiają przejazdy, np. taksówką.

więcej informacji:

konsumenci RSS ALERT    /    single RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT    /    e-sklepy RSS ALERT    /    zakupy online RSS ALERT    /    AliExpress RSS ALERT    /    Allegro RSS ALERT    /    Empik RSS ALERT    /    OLX RSS ALERT    /    Zalando RSS ALERT    /    Patrycja Rudnicka RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.82.79.137
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.