REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

E-handel i mniejsze sklepy motorem wzrostu Tesco w Polsce

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 22-05-2014, 10:44
E-handel i mniejsze sklepy motorem wzrostu Tesco w Polsce
Sklep sieci Tesco Extra; fot. P.Pawłowski / ZelaznaStudio

Pomimo spadków sprzedaż like-for-like w Polsce, Tesco widzi szanse na wzrosty w naszym kraju. Ich motorami ma być dynamiczny wzrost sektora e-handlu oraz wzrost popularności formatów mniejszych sklepów. Grupa chce rozwijać dział produktów świeżych i mody pod marką F&F - poinformowało Tesco w raporcie "Annual Report and Financial Statements 2014".

REKLAMA

Tesco upatruje wzrostu segmentu e-handlu. W związku z tym, że segment ten jest jeszcze w powijakach w Europie Środkowej i Azji, grupa spodziewa się, że w dalszym ciągu będzie rosnąć. Władze brytyjskiej grupy podają przykład Polski gdzie sprzedaż on-line w okresie od 2008 r. do 2011 r. podwoiła się i oczekuje się, ponownego zdublowania sprzedaży w 2014 roku.

Sprzedaż Tesco w roku obrotowym 2013/14 (52 tygodnie zakończone 22.02.2014 r.) wyniosła 70,9 mld funtów, co oznacza 0,3-proc. wzrost w przypadku rzeczywistych kursów walut oraz spadek o 0,2 proc. (stałe kursy walut). Sprzedaż w Europie wyniosła 10,8 mld funtów, a to oznacza spadek o 0,4 proc. w rzeczywistych kursach walut i o 2 proc. w przypadku stałych kursów. Zysk operacyjny grupy wyniósł 3,3 mld funtów (spadek o 6 proc. w przypadku rzeczywistych kursów walut i o 6,7 proc. przy stałych kursach), z czego 238 mln funtów pochodziło z rynków europejskich (spadek odpowiednio o 27,7 proc. i 32,8 proc.).

Jak przyznał zarząd Tesco, kondycja europejskiego segmentu jest dla grupy wyzwaniem, szczególnie w formacie dużych sklepów. W mniejszych formatach grupa widzi pozytywne trendy sprzedaży. Położono szczególny nacisk na rynek polski i grupa jest zadowolona z zadowalającego poziomu sprzedaży like-for-like, który utrzymywał się przez cały rok rozliczeniowy.

Sprzedaż bez uwzględnienia nowych sklepów spadła o 3 proc., a przychody osiągnęły 11,21 mld zł (2,26 mld funtów), co oznacza wzrost o 4 proc. W poprzednim roku rozliczeniowym sprzedaż LfL spadła o 4 proc., a przychody wyniosły 11,15 mld zł (2,18 mld funtów). 

Przychody lfl w pierwszej połowie roku rozliczeniowego spadły o 6,4 proc., a w drugiej połowie roku sieć zanotowała wzrost o 0,6 proc.

Tesco miał na koniec roku rozliczeniowego 86 hipermarketów i 369 mniejszych sklepów w naszym kraju. W ub.r. otworzyła cztery hipermarkety i pięć supermarketów, jednocześnie zamykając trzy sklepy mniejszego formatu. Tesco upatruje wzrostu rynku polskiego nie tylko w segmencie e-handlu, ale także w formacie małych sklepów. Chce też rozwijać dział produktów świeżych i mody pod marką F&F.

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 264) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH