Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

E-handel i mniejsze sklepy motorem wzrostu Tesco w Polsce

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 22-05-2014, 10:44
E-handel i mniejsze sklepy motorem wzrostu Tesco w Polsce
Sklep sieci Tesco Extra; fot. P.Pawłowski / ZelaznaStudio

Pomimo spadków sprzedaż like-for-like w Polsce, Tesco widzi szanse na wzrosty w naszym kraju. Ich motorami ma być dynamiczny wzrost sektora e-handlu oraz wzrost popularności formatów mniejszych sklepów. Grupa chce rozwijać dział produktów świeżych i mody pod marką F&F - poinformowało Tesco w raporcie "Annual Report and Financial Statements 2014".

Tesco upatruje wzrostu segmentu e-handlu. W związku z tym, że segment ten jest jeszcze w powijakach w Europie Środkowej i Azji, grupa spodziewa się, że w dalszym ciągu będzie rosnąć. Władze brytyjskiej grupy podają przykład Polski gdzie sprzedaż on-line w okresie od 2008 r. do 2011 r. podwoiła się i oczekuje się, ponownego zdublowania sprzedaży w 2014 roku.

Sprzedaż Tesco w roku obrotowym 2013/14 (52 tygodnie zakończone 22.02.2014 r.) wyniosła 70,9 mld funtów, co oznacza 0,3-proc. wzrost w przypadku rzeczywistych kursów walut oraz spadek o 0,2 proc. (stałe kursy walut). Sprzedaż w Europie wyniosła 10,8 mld funtów, a to oznacza spadek o 0,4 proc. w rzeczywistych kursach walut i o 2 proc. w przypadku stałych kursów. Zysk operacyjny grupy wyniósł 3,3 mld funtów (spadek o 6 proc. w przypadku rzeczywistych kursów walut i o 6,7 proc. przy stałych kursach), z czego 238 mln funtów pochodziło z rynków europejskich (spadek odpowiednio o 27,7 proc. i 32,8 proc.).

Jak przyznał zarząd Tesco, kondycja europejskiego segmentu jest dla grupy wyzwaniem, szczególnie w formacie dużych sklepów. W mniejszych formatach grupa widzi pozytywne trendy sprzedaży. Położono szczególny nacisk na rynek polski i grupa jest zadowolona z zadowalającego poziomu sprzedaży like-for-like, który utrzymywał się przez cały rok rozliczeniowy.

Sprzedaż bez uwzględnienia nowych sklepów spadła o 3 proc., a przychody osiągnęły 11,21 mld zł (2,26 mld funtów), co oznacza wzrost o 4 proc. W poprzednim roku rozliczeniowym sprzedaż LfL spadła o 4 proc., a przychody wyniosły 11,15 mld zł (2,18 mld funtów). 

Przychody lfl w pierwszej połowie roku rozliczeniowego spadły o 6,4 proc., a w drugiej połowie roku sieć zanotowała wzrost o 0,6 proc.

Tesco miał na koniec roku rozliczeniowego 86 hipermarketów i 369 mniejszych sklepów w naszym kraju. W ub.r. otworzyła cztery hipermarkety i pięć supermarketów, jednocześnie zamykając trzy sklepy mniejszego formatu. Tesco upatruje wzrostu rynku polskiego nie tylko w segmencie e-handlu, ale także w formacie małych sklepów. Chce też rozwijać dział produktów świeżych i mody pod marką F&F.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 959) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH