Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

E-handel: Konsumenci kupują najczęściej książki, płyty i filmy

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 16-06-2016, 10:40
E-handel: Konsumenci kupują najczęściej książki, płyty i filmy
Fot. shutterstock

Handel w sieci daje szerokie możliwości dotarcia do klientów, nie tylko z kraju, ale też z zagranicy. Przeszkodą nie są nawet niszowe produkty czy usługi. Do tego samo założenie e-sklepu i wypełnienie go ofertą zajmuje niewiele czasu i jest relatywnie tanie -  mówi Dariusz Kowalski, lider zespołu produktowego home.pl.

- Z pewnością Polacy kupują coraz więcej w polskich sklepach internetowych – mówi adwokat Paulina Skwarek, specjalizująca się m.in. w prawie nowych technologii i internetu. - Fakt ten potwierdzają ich właściciele, dla których moja kancelaria świadczy pomoc prawną. Sklepy te od kilku lat odnotowują stały wzrost sprzedaży i wydaje się, że tendencja ta w najbliższym czasie nie ulegnie zmianie.

Polskie e-sklepy sprzedają swoje produkty przede wszystkim na terenie naszego kraju. Jeśli już wysyłają je za granicę, to zazwyczaj do Czech, Finlandii i Szwecji – wynika z badania, jakie na zlecenie firmy home.pl wykonał ARC Rynek i Opinia.

A co, według polskich przedsiębiorców, Polacy najchętniej chcą kupować przez internet?

Z badania agencji ARC Rynek i Opinia wynika, że są to książki, płyty, filmy (72 proc.), artykuły sportowe i turystyczne, sprzęt komputerowy oraz elektroniczny (67 proc.), artykuły dziecięce, zabawki, gry komputerowe, kosmetyki, perfumy, wakacje, sprzęt RTV/AGD, usługi elektroniczne (np. e-booki, aplikacje) (po 61 proc.), samochody i części samochodowe, odzież, dodatki (po 56 proc.), materiały budowlane i wykończeniowe (50 proc.), obuwie (44 proc.), meble, elementy wystroju wnętrz, produkty spożywcze (po 33 proc.), produkty farmaceutyczne (22 proc.) oraz biżuteria (17 proc.).

- Polscy przedsiębiorcy z sektora MŚP korzystają z nowych technologii odważniej niż kilka lat temu –dodaje Dariusz Kowalski, lider zespołu produktowego home.pl. Handel w sieci daje szerokie możliwości dotarcia do klientów, nie tylko z kraju, ale też z zagranicy. Przeszkodą nie są nawet niszowe produkty czy usługi. Do tego samo założenie e-sklepu i wypełnienie go ofertą zajmuje niewiele czasu i jest relatywnie tanie.

Z analiz ekspertów również wynika, że polski rynek e-commerce rozwija się intensywnie. Eksperci z portalu Interaktywnie.com w raporcie "E-commerce 2015" oszacowali, że w 2016 roku wartość polskiego rynku e-commerce może wynieść nawet 38 miliardów złotych, czyli o 9 miliardów więcej niż prognozy dotyczące roku 2015. Wedle różnych źródeł, wartość rynku w 2014 roku wahała się w przedziale między 27 a 27,5 mld zł. 2015 rok z dużym prawdopodobieństwem przekroczy próg 30 mld zł.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 451) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH