Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

E-handel: Konsumenci są coraz silniej przywiązani do wykorzystywania urządzeń mobilnych

Jeszcze niedawno badania prowadzone przez PwC wskazywały, że istnieje duża grupa klientów uważających aplikacje mobilne za najlepsze i najskuteczniejsze rozwiązanie. Dziś można powiedzieć, że strony internetowe dostosowane do urządzeń mobilnych cieszą się równie dużą popularnością - informują autorzy raportu "Total Retail 2017. Jak przetrwać w cyfrowym świecie handlu" przygotowanego przez firmę PwC.

E-handel: Konsumenci są coraz silniej przywiązani do wykorzystywania urządzeń mobilnych
Fot. shutterstock

Dlaczego dbałość o oba te kanały ma tak istotne znaczenie? Wyniki badań ukazują, że klienci są coraz silniej przywiązani do wykorzystywania urządzeń mobilnych i cała droga klienta (ang. customer journey) niejednokrotnie zamyka się właśnie w tym formacie. To oznacza pilną konieczność optymalizacji aplikacji i stron mobilnych. Są one równie ważne, gdyż konsumenci wykorzystują je do odmiennych celów. Aplikacjami posługują się przede wszystkim klienci, którzy dokonują zakupów regularnie i chcą maksymalnie uprościć ten proces - informują autorzy raportu "Total Retail 2017. Jak przetrwać w cyfrowym świecie handlu" przygotowanego przez firmę PwC.

Dodają, że z punktu widzenia sprzedawców, aplikacje dają szersze możliwości interakcji z klientem niż strona internetowa. Mogą one wykorzystywać aparat w urządzeniu mobilnym, być nośnikiem karty lojalnościowej oraz synchronizować się na przykład z pocztą elektroniczną obsługiwaną na urządzeniu 

Witryny internetowe dostosowane do urządzeń mobilnych są odwiedzane przede wszystkim przez osoby poszukujące informacji, oraz dokonujące zakupów okazjonalnie. Bez wątpienia ich zaletą jest fakt, że „lekkie” strony są lepiej pozycjonowane przez wyszukiwarkę Google oraz umożliwiają korzystanie z oferty sprzedawców bez konieczności pobierania plików na smartfona lub tablet, co pozwala na ograniczenie wykorzystywania pakietów transmisji danych - piszą autorzy raportu.

Jednocześnie zaznaczają, że na niektórych rynkach użytkownicy urządzeń przenośnych są już znużeni instalowaniem kolejnych aplikacji i zwracają się w stronę witryn internetowych przystosowanych do urządzeń mobilnych. Tak dzieje się na przykład w Stanach Zjednoczonych – w maju 2016 roku, 15 największych twórców aplikacji w tym kraju odnotowało 20% spadek liczby pobrań w ujęciu rok do roku. Stało się tak, ponieważ rynek amerykański został wręcz „zalany” aplikacjami. W Polsce nasycenie nie jest tak silne, dlatego firmy powinny wspierać oba wspominane w tej sekcji formaty.

więcej informacji:

e-handel RSS ALERT    /    e-sklepy RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    PwC RSS ALERT    /    aplikacje mobilne RSS ALERT    /    strony internetowe RSS ALERT    /    urządzenia mobilne RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.90.12.112
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.