Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

E-handel spożywczy: Możliwa jest sprzedaż na poziomie miliarda zł

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 04-04-2016, 11:19
E-handel spożywczy: Możliwa jest sprzedaż na poziomie miliarda zł
Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot. Fot. Melting Pot.

Chociaż e-handel spożywczy jest bardzo szybko rosnącym segmentem e-commerce w Polsce, to istnieje jeszcze wiele barier, które mu w tym wzroście przeszkadzają. Podstawowe argumenty kategorii – łatwość, szybkość i wygoda zakupów – pozostawiają wiele do życzenia – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot tłumaczy, że Polacy są przyzwyczajeni do zakupów w formie tradycyjnej i czerpią z tego przyjemność.

– Jeśli dodamy do tego dodatkową cenę dostawy, wciąż niepełną ofertę i mocno ograniczony zasięg większości e-sklepów, widzimy, że Polacy mają cały czas za dużo powodów, żeby rezygnować z klikania w 1 kg bananów – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek.

Zaznacza, że podstawowe argumenty kategorii – łatwość, szybkość i wygoda zakupów – pozostawiają wiele do życzenia.

– Polskie e-sklepy spożywcze wciąż uczą się prostego, intuicyjnego User Experience, a pierwsze zakupy on-line zajmują niewiele mniej niż zakupy w pobliskim dyskoncie – tłumaczy ekspert firmy Melting Pot.

Dodaje, iż nie zmienia to faktu, że mówimy o najszybciej rosnącym segmencie polskiego e-commerce – według KPMG wartość sprzedaży wzrosła blisko trzykrotnie od 2008 roku.

– Najprawdopodobniej nie urośnie on do poziomu Wielkiej Brytanii, gdzie zakupy on-line stanowią ponad 5 proc. rynku, ale osiągnięcie całkowitej sprzedaży na poziomie miliarda złotych to tylko kwestia czasu i inwestycji – prognozuje Radosław Kaczmarek.

Podkreśla, że w odróżnieniu od Brytyjczyków, polscy sprzedawcy traktują rynek on-line jako jedynie dodatkowy element strategii multikanałowej.

– Nic dziwnego, zapewnienie odpowiedniej jakości usługi wymaga kapitału, o który trudno na rynku minimalnej rentowności i widma nowej ustawy podatkowej – podsumowuje Radosław Kaczmarek.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Karol 05-04-2016, 23:32:
A kiedy przyjdzie czas na hurtowy e-commerce FMCG?

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 746) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH