Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

E-handel spożywczy musi oswoić klientów

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 05-04-2016, 10:19
E-handel spożywczy musi oswoić klientów
Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot

Klienci muszą się oswoić z nową formą zakupów spożywczych, jaką jest sprzedaż online. To długi proces, ale odpowiednio wspomagany przez działania reklamowe i stale podnoszoną jakość i szybkość obsługi, ma szansę zmienić nawyki zakupowe polskich konsumentów. – Klient musi mieć poczucie, że dostaje tą samą jakość i cenę co fizycznie, ale w prostszy, wygodniejszy i bezpieczny sposób – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot tłumaczy, że odpowiednia jakość obsługi e-sklepów spożywczych wymaga kapitału.

– Dlatego tak istotne dla rozwoju rynku będą wyniki Almy, dla której kanał on-line ma znaczenie strategiczne – sieć nie dysponuje konkurencyjną liczbą sklepów fizycznych, dlatego inwestuje (co widać) w kanał on-line, który dla ich młodszej, wielkomiejskiej grupy konsumentów nie stanowi tak dużej bariery – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek.

Dodaje, że ci konsumenci mogli już na własne oczy zobaczyć jakość i unikalność oferowanego  w sklepach portfolio produktów.

– Jeśli inwestycje Almy w kanał internetowy przyniosą znaczący sukces, więksi gracze szybciej zainwestują w ten segment rynku. Bo prędzej czy później każdy z nich zaistnieje on-line – tłumaczy Radosław Kaczmarek.

Zaznacza, że już teraz do wejścia na rynek szykuje się Biedronka, Eurocash wszedł w partnerstwo z Frisco, Merlin współpracuje z Almą, rozwiązania click&collect testuje też Integer (InPost).

– Dzieje się tak, ponieważ zbyt duża grupa ludzi potrzebuje takiego rozwiązania. A klient on-line to nie tylko większy koszyk zakupowy niż off-line, ale też szeroka baza danych, która może posłużyć do optymalizacji portfolio i personalizacji doświadczenia marki – wyjaśnia ekspert Melting Pot.

Według Radosława Kaczmarka musi jednak minąć trochę czasu, aby konsument oswoił się z nową formą zakupów.

– Żeby jednak Internet zaczął odgrywać istotną rolę, konsument musi mieć poczucie, że dostaje tą samą jakość i cenę co fizycznie, ale w prostszy, wygodniejszy i bezpieczny sposób. A zanim to się stanie, musi tą formę zakupów poznać i się z nią oswoić, co nie stanie się bez działań reklamowych i unikalnych propozycji produktowych – podsumowuje Radosław Kaczmarek.

Przeczytaj też:

E-handel spożywczy trafia na barierę przyzwyczajeń zakupowych

E-handel spożywczy: Możliwa jest sprzedaż na poziomie miliarda zł

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 381) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH