Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

E-handel spożywczy trafia na barierę przyzwyczajeń zakupowych

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 01-04-2016, 10:34
E-handel spożywczy trafia na barierę przyzwyczajeń zakupowych
Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot. Fot. Melting Fot

Rynek polskich e-sklepów spożywczych jest obecnie w fazie wczesnego rozwoju. Z jednej strony ma wielki potencjał, z drugiej napotyka na bariery w postaci przyzwyczajeń Polaków do zakupów w tradycyjnych kanałach sprzedaży – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

– Obecnie co drugi Polak robi zakupy on-line – przekonaliśmy się już do kupowania niewidzianych na żywo książek, laptopów i telewizorów. W ostatnich latach padł nawet bastion ubrań, których przecież nie przymierzymy przez Internet – Zalando (a już wiele lat temu na amerykańskim rynku sklep Zappos) pokazało, że odpowiednio skonstruowana oferta jest w stanie skruszyć nawet poważne bariery – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

Zaznacza, że ostatnie na tej drodze wydają się być artykuły spożywcze – prawdopodobnie najtrudniejsze do sprzedawania w kanale on-line. Z danych KPMG i Euromonitora wynika, że jeszcze w 2014 roku oferowało je ponad 400 sklepów, które łącznie złożyły się na jedynie 0,2 proc. całkowitej sprzedaży fizycznej.

– To 0,2 proc. wygląda nieco lepiej jeśli sprawdzimy, że odpowiadało za 269 mln zł. Znowu jednak zastanawiające jest, że tak niski poziom udziałów utrzymuje się od kilku lat pomimo tego, że blisko 4,5 mln Polaków deklaruje, że robiło już zakupy spożywcze w Internecie – tłumaczy Radosław Kaczmarek.

Podkreśla, że nie trzeba dużo liczyć, żeby zobaczyć, że ludzie, którzy są świadomi oferty i otwarci na jej wypróbowanie, w dalszym ciągu kupują przede wszystkim off-line.

– Wiążę się to przede wszystkim z przyzwyczajeniami Polaków do tradycyjnego rytuału zakupowego, który nie tylko daje możliwość własnoręcznego sprawdzenia jakości i świeżości tego wkładamy do koszyka, ale też sam w sobie dla wielu z nas stanowi przyjemne doświadczenie – wyjaśnia ekspert Melting Pot.

Według firmy Gemius wartość całego rynku e-commerce w Polsce wynosi blisko 27 mld zł. Eksperci przewidują, że najbliższym czasie wartość ta wzrośnie do 32 mld zł. W 2015 roku więcej niż jedna piąta konsumentów zakupiła artykuły spożywcze przez internet. To niemal o połowę więcej osób niż rok wcześniej.  

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 347) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH