REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

E-handel spożywczy w Polsce rośnie 2 razy szybciej niż cały rynek e-commerce

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 05-09-2016, 09:52
E-handel spożywczy w Polsce rośnie 2 razy szybciej niż cały rynek e-commerce
Wojciech Bogdan, Lider Praktyki Dóbr Konsumpcyjnych i Handlu w McKinsey. Fot. McKinsey

E-handel spożywczy będzie się rozwijał, bo konsumenci przenoszą coraz większą część zakupów wszystkich kategorii produktowych do Internetu - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Wojciech Bogdan, Lider Praktyki Dóbr Konsumpcyjnych i Handlu w McKinsey i współautor raportu "Cyfrowi Polacy".

REKLAMA

- Co prawda e-handel spożywczy dziś stanowi jedynie 0.4-0.5 proc. całości handlu spożywczego w Polsce, ale rośnie dwa razy szybciej niż cały rynek - 30 proc. w porównaniu do 15 proc. - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Wojciech Bogdan, Lider Praktyki Dóbr Konsumpcyjnych i Handlu w McKinsey i współautor raportu "Cyfrowi Polacy".

Dodaje, że Polacy, którzy robią zakupy spożywcze w sieci, mają trzy główne życzenia: chcą mieć pewność, że otrzymają dokładnie to, co zamówili, takiej samej lub lepszej jakości niż w tradycyjnym sklepie oraz że dostawa nastąpi szybko i w dogodnej dla nich porze. Niestety, nie zawsze te warunki są spełnione.

- Dodatkowym elementem, który nie sprzyja szybszemu rozwojowi tego segmentu e-handlu, jest niska dostępność opcji „zamów i odbierz”. Chodzi o możliwość zamówienia zakupów z 2-4-godzinnym wyprzedzeniem i osobisty odbiór w dogodnym dla klienta miejscu - tłumaczy Wojciech Bogdan.

Podkreśla, że w ciągu ostatnich 5 lat popularność tego rozwiązania istotnie wpłynęła na rozwój handlu spożywczego online we Francji, gdzie jego udział w całości rynku wynosi 6 proc. oraz w Wielkiej Brytanii - 10 proc.

- Szacujemy, że w kolejnych 5 latach wielkość e-handlu spożywczego w Polsce zwiększy się blisko 4 razy. Będzie to najszybciej rosnąca kategoria w handlu internetowym - mówi Wojciech Bogdan.

Rozwój e-handlu spożywczego w Polsce wpisuje się w rozwój całego e-commerce. Jak wynika z raportu McKinsey & Company, polaryzacja cyfrowego społeczeństwa pod względem użycia internetowych kanałów zakupowych wskazuje, że w Polsce istnieje znaczący potencjał rozwoju e-commerce. 

Potwierdza to także porównanie z krajami zachodnimi. Sprzedaż internetowa w Polsce to dziś 7,7 proc. wartości polskiego handlu, ale w Niemczech czy Wielkiej Brytanii ten odsetek jest jeszcze wyższy i wynosi odpowiednio 8,8 proc. i 14,5 proc. (Rysunek 18).

Do 2020 r. wartość zakupów online powinna w Polsce rosnąć średnio o 16 proc. rocznie, osiągając wartość niemal 62 mld złotych rocznie oraz udział w całości sprzedaży detalicznej w Polsce na poziomie 12 proc. - prognozują eksperci z firmy McKinsey.

 

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • alicja.kubiak@hurtum.pl 06-09-2016, 09:32:
Pamiętajmy że e-commerce nie rozwija się wyłącznie w handlu detalicznym, ale przede wszystkim w transakcjach biznesowych. Wg raportu firmy Frost&Sullivan wartość rynku e-commerce dla transakcji biznesowych (B2B) wyniesie na całym świecie 6,7 bilonów USD do 2020 roku i będzie stanowić 27% całości rynku B2B. Co istotniejsze wartość rynku e-commerce B2B będzie 2 razy większa od rynku e-commerce w B2C (handel detaliczny). W hurtum.pl wiemy o tych trendach i staramy się przekonać zarówno sprzedających i kupujących na rynku B2B do wejścia w świat zdigitalizowanych zamówień i skorzystania z platformy hurtum.pl. Zapraszam do rejestracji!

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (10 004) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH