Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

E-handel spożywczy w Polsce rośnie 2 razy szybciej niż cały rynek e-commerce

E-handel spożywczy będzie się rozwijał, bo konsumenci przenoszą coraz większą część zakupów wszystkich kategorii produktowych do Internetu - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Wojciech Bogdan, Lider Praktyki Dóbr Konsumpcyjnych i Handlu w McKinsey i współautor raportu "Cyfrowi Polacy".

E-handel spożywczy w Polsce rośnie 2 razy szybciej niż cały rynek e-commerce
Wojciech Bogdan, Lider Praktyki Dóbr Konsumpcyjnych i Handlu w McKinsey. Fot. McKinsey

- Co prawda e-handel spożywczy dziś stanowi jedynie 0.4-0.5 proc. całości handlu spożywczego w Polsce, ale rośnie dwa razy szybciej niż cały rynek - 30 proc. w porównaniu do 15 proc. - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Wojciech Bogdan, Lider Praktyki Dóbr Konsumpcyjnych i Handlu w McKinsey i współautor raportu "Cyfrowi Polacy".

Dodaje, że Polacy, którzy robią zakupy spożywcze w sieci, mają trzy główne życzenia: chcą mieć pewność, że otrzymają dokładnie to, co zamówili, takiej samej lub lepszej jakości niż w tradycyjnym sklepie oraz że dostawa nastąpi szybko i w dogodnej dla nich porze. Niestety, nie zawsze te warunki są spełnione.

- Dodatkowym elementem, który nie sprzyja szybszemu rozwojowi tego segmentu e-handlu, jest niska dostępność opcji „zamów i odbierz”. Chodzi o możliwość zamówienia zakupów z 2-4-godzinnym wyprzedzeniem i osobisty odbiór w dogodnym dla klienta miejscu - tłumaczy Wojciech Bogdan.

Podkreśla, że w ciągu ostatnich 5 lat popularność tego rozwiązania istotnie wpłynęła na rozwój handlu spożywczego online we Francji, gdzie jego udział w całości rynku wynosi 6 proc. oraz w Wielkiej Brytanii - 10 proc.

- Szacujemy, że w kolejnych 5 latach wielkość e-handlu spożywczego w Polsce zwiększy się blisko 4 razy. Będzie to najszybciej rosnąca kategoria w handlu internetowym - mówi Wojciech Bogdan.

Rozwój e-handlu spożywczego w Polsce wpisuje się w rozwój całego e-commerce. Jak wynika z raportu McKinsey & Company, polaryzacja cyfrowego społeczeństwa pod względem użycia internetowych kanałów zakupowych wskazuje, że w Polsce istnieje znaczący potencjał rozwoju e-commerce. 

Potwierdza to także porównanie z krajami zachodnimi. Sprzedaż internetowa w Polsce to dziś 7,7 proc. wartości polskiego handlu, ale w Niemczech czy Wielkiej Brytanii ten odsetek jest jeszcze wyższy i wynosi odpowiednio 8,8 proc. i 14,5 proc. (Rysunek 18).

Do 2020 r. wartość zakupów online powinna w Polsce rosnąć średnio o 16 proc. rocznie, osiągając wartość niemal 62 mld złotych rocznie oraz udział w całości sprzedaży detalicznej w Polsce na poziomie 12 proc. - prognozują eksperci z firmy McKinsey.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Wojciech Bogdan RSS ALERT    /    e-handel spożywczy RSS ALERT    /    McKinsey RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • alicja.kubiak@hurtum.pl 2016-09-06 09:32:39
    Pamiętajmy że e-commerce nie rozwija się wyłącznie w handlu detalicznym, ale przede wszystkim w transakcjach biznesowych. Wg raportu firmy Frost&Sullivan wartość rynku e-commerce dla transakcji biznesowych (B2B) wyniesie na całym świecie 6,7 bilonów USD do 2020 roku i będzie stanowić 27% całości rynku B2B. Co istotniejsze wartość rynku e-commerce B2B będzie 2 razy większa od rynku e-commerce w B2C (handel detaliczny). W hurtum.pl wiemy o tych trendach i staramy się przekonać zarówno sprzedających i kupujących na rynku B2B do wejścia w świat zdigitalizowanych zamówień i skorzystania z platformy hurtum.pl. Zapraszam do rejestracji!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.91.245.237
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.