Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

E-handel w 2019 roku: 6 najważniejszych trendów

Rok 2018 przyniósł wiele innowacji i zmian w świecie handlu internetowego. Część z tych trendów się utrzyma, ale powstaną też nowe. Rok 2019 z pewnością będzie futurystyczny. Zaobserwujemy rozwój robotów, uczenia maszynowego i przedsiębiorstw stawiających na ekologiczne rozwiązania. Trusted Shops, firma oferująca gwarancję zwrotu pieniędzy klientom sklepów internetowych, zebrała najważniejsze trendy w branży e-commerce na 2019 rok.

E-handel w 2019 roku: 6 najważniejszych trendów
fot. shutterstock

Oto najważniejsze trendy w branży e-commerce na 2019 rok według ekspertów Trusted Shops:

1. Chatboty

Ten trend w 2019 roku będzie zyskiwał na znaczeniu. Jest to przydatne narzędzie dla małych i średnich firm, które nie mogą zapewnić całodobowej obsługi klienta. W ich przypadku pomocny okaże się chatbot umożliwiający udzielenie odpowiedzi na niektóre często zadawane pytania klientów. Taka całodobowa pomoc „specjalisty” ds. obsługi klienta może być niezwykle użyteczna, zwłaszcza w okresach intensywnej sprzedaży, np. przed świętami. Chatboty nie okazują też niezadowolenia, zatem przez cały czas mogą udzielać wysokiej jakości odpowiedzi, które współgrają z wizerunkiem marki. Ponadto mogą obsługiwać wielu klientów jednocześnie. Bogactwo języka polskiego wprowadza jeszcze dużą trudność w pełnym zastosowaniu tego rozwiązania, ale z całą pewnością jest ono usprawniane systematycznie. Ponieważ personalizacja i sztuczna inteligencja zyskują na znaczeniu, chatboty mogą być również wykorzystywane do takich technik marketingowych jak up-selling i cross-selling, dzięki „zapamiętywaniu” produktów preferowanych przez odwiedzających.

2. Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe

Sztuczną inteligencję można traktować jako sposób na zautomatyzowanie pewnych zadań, a dzięki uczeniu maszynowemu te zadania mogą być realizowane wydajniej i skuteczniej. W świecie handlu internetowego można to wykorzystać na wiele sposobów, np. wysyłać zniżki tym użytkownikom, którzy przez jakiś czas byli nieaktywni. W ten sposób zostaną zachęceni do ponownego odwiedzenia witryny sklepu. Można także poznać zachowania klientów wchodzących na konkretną stronę i wykorzystać te dane, aby zoptymalizować zarówno jej treść, jak i wygodę obsługi. 

3. Customer Experience i personalizacja 

Customer Experience jest to nic innego jak doświadczenie klienta w styczności z marką. A składają się na nie takie elementy jak obsługa, cena usługi lub produktu, możliwość szybkiego kontaktu z konsultantem. Zasada jest prosta: wzbudzenie zaufania, okazanie życzliwości i podążanie za gustem klienta (personalizacja) mogą mieć znaczący wpływ na to, czy zdecyduje się on zrobić zakupy w konkretnym sklepie, mając do wyboru kilka innych. Badanie przeprowadzone przez KPMG wykazało, że firmy, które szczególnie dbają o pozytywne interakcje ze swoimi klientami, mają przychód aż o 54% większy od firm, które nie dbają o ten aspekt. 

4. Wyszukiwanie głosowe a SEO

więcej informacji:

Trusted Shops RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT    /    e-sklepy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 107.23.176.162
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.