Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

E-handel w Polsce: Grupa "opornych" internautów jest zaskakująco duża

Aż 52 proc. osób korzystających z sieci nie robi w ten sposób zakupów. Połowa z nich nie chce tego zmieniać – pisze "Rzeczpospolita".

E-handel w Polsce: Grupa
fot. shutterstock.com

Polski rynek handlu internetowego od lat rośnie w bardzo szybkim tempie. W europejskich badaniach zawsze wymieniany jest w gronie liderów, jeśli chodzi o dynamikę. Gorzej wypadamy, jeśli chodzi o wydawanie w sieci kwoty. Jednak choć od lat prowadzone są kampanie edukacyjne, prawo mocniej chroni teraz interesy konsumenta, to grupa opornych jest zaskakująco duża.

Choć z sieci korzysta już niemal 70 proc. polskiej populacji, to w tej grupie co druga osoba nie zawiera w ten sposób żadnych transakcji zakupowych. Jak wynika z raportu firmy Gemius dla Izby Gospodarki Elektronicznej eCommerce Polska, w ostatnich latach wskaźnik ten utrzymuje się na mniej więcej stałym poziomie, a różnice mieszczą się w granicach błędu statystycznego.

"Każda branża ma swoją dynamikę wzrostu. Średnia liczba internautów kupujących online u europejskich liderów e-commerce w latach 2012-2015 wzrosła tylko o 4 pkt proc. Powody dotychczasowego braku zaangażowania w e-handel, takie jak brak możliwości fizycznego kontaktu z produktem, są niezmienne od lat" - mówi Krzysztof Zieliński, ekspert Gemiusa.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

e-commerce RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT    /    e-zakupy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.229.175.129
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.