Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

E-handel: Źródła ruchu w sklepach internetowych

Za największą część ruchu w sklepach internetowych odpowiadają wejścia z wyszukiwarki – wynika z raportu platformy Shoper. Dużą rolę odgrywają też wejścia bezpośrednie i kanały social media. Najlepszą konwersję dają kampanie display i emailowe, a nowych użytkowników przynoszą sklepom płatne wyniki wyszukiwania.

E-handel: Źródła ruchu w sklepach internetowych
Fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 08-08-2017, 14:41

Shoper, platforma ecommerce, przeanalizowała źródła ruchu w korzystających z niej ponad 10 tys. sklepów internetowych. Największa liczba wejść, bo ponad 38 proc., to wejścia z wyszukiwarek - użytkownicy wpisują słowa kluczowe (poszukiwane kategorie, produkty, marki), a o wejściu decyduje głównie pozycja w wynikach wyszukiwania. Bardzo wysoki, choć dwukrotnie niższy udział (18 proc.) w generowaniu ruchu na stronie mają wejścia bezpośrednie, czyli takie, gdy użytkownik zna adres sklepu i wchodzi na stronę wpisując bezpośrednio adres. Porównywalnie (17 proc.) wypadają social media.

Duże znaczenie w utrzymaniu ruchu w serwisie odgrywa płatne wyszukiwanie (13,5 proc.) oraz referrals, czyli odesłania (12 proc.). Z punktu widzenia budowania zasięgu nieistotne okazują są takie kanały komunikacji z klientem, jak kampanie e-mail czy display, których udział w ściąganiu użytkowników na stronę oscyluje w granicach promila. Na poziom ruchu na stronie największy wpływ ma zatem sama rozpoznawalność marki i lojalność względem niej oraz odpowiednie przygotowanie sklepu pod kątem treści w nim zawartych.

Udział w przychodach poszczególnych kanałów zazwyczaj pozostaje zbliżony do udziału w sesjach. Odrobinę większy udział w przychodach niż w sesjach mają użytkownicy wchodzący na stronę z płatnych wyników wyszukiwania oraz z mediów społecznościowych. Świadczy to o tym, że ci klienci dokonują zakupów o większej wartości koszyka.

Skuteczność kampanii czy też istotność poszczególnych źródeł ruchu dla przychodów sklepu opisuje współczynnik konwersji. Pokazuje, ile osób z odwiedzających serwis dokonało zakupu. Najwyższy współczynnik konwersji ecommerce mają kampanie display (3,25 proc.) oraz emailowe (2,81 proc.). Co ciekawe, to właśnie kanały najmniej istotne pod względem generowania ruchu na stronie - z tego typu kampanii wejść jest niewiele, ale dzięki odpowiedniemu targetowaniu odbiorców, wchodząc na stronę są oni bliżsi decyzji zakupowej.

Tym, co pozwala na rozwój sklepu jest przede wszystkim pozyskiwanie nowych klientów. W Google Analytics ich obecność wskazuje średni miesięczny procent nowych sesji. Pokazuje on jaką część pozyskanych z danego kanału sesji stanowią użytkownicy, którzy są na stronie sklepu po raz pierwszy. Z danych wynika, że najlepszym sposobem pozyskania nowych użytkowników są płatne wyniki wyszukiwania – aż 70 proc. pozyskanych tym sposobem wejść stanowią nowi użytkownicy. Dopiero na kolejnym miejscu znajdują się dotychczasowi faworyci czyli organic i direct (po 68 proc.). Wysoko w tej kategorii plasują się również media społecznościowe – 62 proc.

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

e-handel RSS ALERT    /    e-sklepy RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    sklepy internetowe RSS ALERT    /    Shoper RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.208.159.25
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.