Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

E-handel: zwyczaje zakupowe Amerykanów i Europejczyków

  • www.portalspozywczy.pl
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 14-12-2015, 14:00
E-handel: zwyczaje zakupowe Amerykanów i Europejczyków
Rafał Brzoska, prezes zarządu Grupy Integer.pl. Fot. Pawel Pawlowski/zelaznastudio.pl

Wartość sprzedaży online na amerykańskim rynku e-commerce w dniu 7 grudnia bieżącego roku osiągnęła poziom 1,92 mld dolarów, przewyższając poziom odnotowany podczas tegorocznego Święta Dziękczynienia (1,73 mld dolarów). Tym samym stał się czwartym dniem roku pod względem dobowej wartości wszystkich transakcji dokonywanych w internecie – wynika z najnowszego raportu Adobe Digital Index.

Badania wskazują, że 7 grudnia to czas wzmożonej aktywności e-konsumentów nie tylko w USA, ale także w wielu krajach europejskich. Co ciekawe fakt, że coraz więcej Amerykanów znacząco zwiększa swoją aktywność w internecie potwierdza badanie przeprowadzone przez Pew Research Center. Według zebranych danych co piąty mieszkaniec Stanów Zjednoczonych (21 proc.) pozostaje online bez przerwy. Aż 73 proc. Amerykanów korzysta z sieci codziennie, z czego 42 proc. robi to kilka razy dziennie, a jedynie 10 proc. zaledwie jeden raz w ciągu dnia. Tylko 13 proc. całej populacji korzysta z internetu kilka razy w tygodniu lub rzadziej. Oczywiście jednym z kluczowych czynników, który ma wpływ na korzystanie z sieci, jest wiek. Informacje na temat zachowania i oczekiwań Europejczyków zostały zebrane m.in. w raporcie DPDgroup, która przeanalizowała preferencje e-zakupowe w grupie respondentów pomiędzy 18 i 25 rokiem życia. Według dokumentu kultura nabywcza budowana jest wśród tych użytkowników głównie w oparciu o okazje cenowe i rabaty. Młodzi Polacy kierują się „bardziej pragmatyczną strategią zakupową” i – jak wynika z przeprowadzonych badań – „mają bardzo pozytywne doświadczenia związane z wykorzystywaniem dostaw za pomocą rozwiązań paczkomatowych, które zapewniają im oszczędność czasu”.

- Amerykański rynek e-commerce należy do światowej czołówki zarówno pod względem wartości transakcji dokonywanych online, jak i świadomości konsumentów. Należy jednak pamiętać, że zmiany wynikające z postępującej digitalizacji społeczeństw i konsumentów mają już wymiar nie tylko lokalny, ale coraz częściej także globalny. Obserwujemy to m.in. na przykładzie usług logistycznych. Obecnie wszyscy operatorzy pocztowo-kurierscy szukają najbardziej sprawnego modelu biznesowego, który pozwoli dostarczyć zamówioną przesyłkę w dowolne miejsce na świecie w sposób szybki i efektywny cenowo. Handel i logistyka transgraniczna to rezultat globalizacji całego sektora e-commerce, na co kluczowy wpływ bez wątpienia ma rozwój technologii mobilnych. Rywalizacja pomiędzy poszczególnymi graczami na takim rynku jest i będzie niezwykle trudna. Gdzie wobec tego szukać przewag konkurencyjnych dla własnego modelu biznesowego? W mojej ocenie przyszłością całej branży – zarówno e-commerce, jak i logistycznej – są przemyślane partnerstwa i współpraca pomiędzy poszczególnymi graczami. Tylko w ten sposób możliwe będzie stworzenie usług, które sprostają potrzebom i oczekiwaniom zarówno rynku, jak i konsumentów - komentuje Rafał Brzoska, prezes zarządu Grupy Integer.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 073) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH