Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

E-handel żywnością w Polsce: Wygrają firmy bez zaplecza sklepowego?

Niewielki rynek e-handlu żywnością w Polsce ma rosnąć ekspresowo, a Frisco.pl, największy gracz bez zaplecza w postaci sieci sklepów, zamierza walczyć o swoje - czytamy w "Pulsie Biznesu".

E-handel żywnością w Polsce: Wygrają firmy bez zaplecza sklepowego?
fot. shutterstock.com

W Polsce, zgodnie z danymi Euromonitor International, w ubiegłym roku wartość internetowej sprzedaży żywności i napojów skoczyła o 21 proc., a w tym ma wzrosnąć o prawie 18 proc., choć i tak sięgnie zaledwie 440 mln zł. Będzie to tylko 0,17 proc. całego rynku spożywczego. Albo innymi słowy — tyle, ile przychodów Biedronka osiąga w cztery dni. W dodatku żadna z działających na tym rynku firm nie pochwaliła się jeszcze zyskami.

Zdaniem Katarzyny Kazior, prezes zarządu Frisco.pl, na rynku e-sklepów spożywczych startuje się na dużym minusie, bo koszty od początku są wysokie, a zbudowanie odpowiedniej skali przychodów zajmuje lata. Są jednak przykłady tzw. pure players — firm, które prowadzą wyłącznie sprzedaż internetową i nie prowadzą sieci sklepów stacjonarnych — takich jak Ocado w Wielkiej Brytanii czy FreshDirect w Nowym Jorku, które z powodzeniem zbudowały w tej branży rentowność.

Według niej, w Polsce będzie podobnie. Z jednej strony, rynek rośnie każdego roku, a Frisco rośnie jeszcze szybciej.

Więcej w "Pulsie Biznesu".

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Katarzyna Kazior RSS ALERT    /    Frisco.pl RSS ALERT    /    e-sklepy RSS ALERT    /    e-zakupy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.190.77
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.