Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

E.Leclerc bada rynek żywności regionalnej i stawia na współpracę z lokalnymi producentami

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 29-06-2017, 13:57
E.Leclerc bada rynek żywności regionalnej i stawia na współpracę z lokalnymi producentami
Fot. materiały prasowe E.Leclerc

Polacy kupują żywność tradycyjną i regionalną bo smakuje lepiej od innych produktów (65%), chcą wspierać polską gospodarkę (51%) i chcą być świadomi tego, co jedzą (49%). Najchętniej kupują ją na bazarach i u lokalnych producentów, ale najczęściej robią to w dużych sklepach sieciowych i sklepach osiedlowych. Są to najciekawsze informacje wynikające z badania „Konsument na rynku żywności tradycyjnej i regionalnej”, wykonanych na zlecenie grupy hiper- i supermarketów E.Leclerc przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia.

Badanie pokazało, że polscy konsumenci, kupując produkty regionalne i tradycyjne są świadomi tego, co spożywają. 72% z nich planuje zakupy przed pójściem do sklepu. Wyniki potwierdzają także wzrost popularności etnocentryzmu konsumenckiego. Jest to obserwowany od kilku lat trend współczesnej konsumpcji polegający na wspieraniu lokalnych producentów. Moda na żywność tradycyjną i regionalną wiąże się także z formą spędzania wolnego czasu, czego przykładem jest sukces targów śniadaniowych.

Wywiady przeprowadzone na grupie reprezentatywnej pokazały, że żywność tradycyjna kojarzy się przede wszystkim z czymś smacznym, pachnącym, znanym od lat. Są to produkty, które mają znaną, utrwaloną w tradycji recepturę, nie ma w nich „ulepszaczy”, tylko naturalne składniki. Najczęściej kojarzone produkty regionalne to przede wszystkim tradycyjne wędliny: szynki i kiełbasy bez solanki i konserwantów, sery o regionalnym pochodzeniu, pieczywo, ciasta, tradycyjnie warzone piwa, musy, konfitury, dżemy, miód. Żywność regionalna kojarzy się z produktami z określonego regionu, np. z Kresów czy z Podhala. Według badanych, produkty te mają naturalny wygląd, czyli nie są „sztucznie piękne” i idealne. Są jednak, ze względu na region pochodzenia, trudniej dostępne niż produkty tradycyjne.

Z badania wynika, że żywność regionalną kupuje się często specjalnie dla dzieci, doceniając jej lepszy smak oraz więcej właściwości odżywczych niż w żywności przetworzonej i produkowanej na skalę przemysłową.

W przypadku wielu kategorii żywności (mięsa, wędliny, owoce, warzywa oraz sery), klienci najchętniej robiliby zakupy na bazarze u producenta czy rolnika. Najczęściej jednak wybierają sklepy sieciowe lub osiedlowe ze względu na świeżość oraz dobrą jakość produktów. Najczęściej kupowane są tradycyjne lub regionalne wędliny (33% respondentów), wyroby piekarnicze (24%) oraz sery (20%).  Ponad połowę kupujących żywność tradycyjną i regionalną (51%) przed częstszym zakupem powstrzymuje zbyt wysoka cena. Badani bardzo często zwracają też uwagę na problemy
z dostępnością produktów tradycyjnych i regionalnych w sklepach, w których najczęściej robią zakupy (43%).

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Kubanek 30-06-2017, 17:03:
To dobrze, że Leclerc bierze się za promowanie polskich produktów tradycyjnych. Dobrze by jednak było, że by to były produkty dobrej jakości, za dobrą cenę. We Francji, produkty lokalne, regionalne, tradycyjne są jedynie ciut droższe niż te masowe. Dobrze by też było, żeby inni, tj. inne sieci, wzięli z Leclerca przykład.
  • Ptr 30-06-2017, 08:56:
Na zdjęciu rzeszowski E. LECLERC :-)

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 983) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 268)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH