Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

E.Leclerc: Marka własna ma stanowić 40-60 procent obrotów sieci

  • Autor: www.gazeta.pl
  • Data: 12-03-2013, 09:32

Jeszcze kilka miesięcy temu E.Leclerc miał w swoim portfolio produktowym dwie marki własne - .C.O.+ i Wiodącą Markę, pod którą sprzedawał głównie tańsze produkty typu premium. Jednak od pewnego czasu sieć sprzedaje też produkty marki własnej, które do tej pory można było kupić tylko w jej francuskich sklepach. Pod markami Bio Village czy Marque Repere E.Leclerc sprzedaje cały asortyment wyrobów spożywczych, a ceny są konkurencyjne w stosunku do polskich produktów - podaje gazeta.pl.

E.Leclerc nie chce podać informacji o tym, jak duża jest skala francuskich marek własnych w asortymencie sklepu. Informuje jedynie, że są one reprezentowane we wszystkich kategoriach produktowych, najwięcej jest zaś w kategoriach win, serów, mrożonek i ryb.

Celem sieci jest dobicie do poziomu, w którym marka własna stanowi 40-60 procent obrotów sieci.

Z przeprowadzonych w styczniu 2012 roku badań Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wynika, że marki własne sieci E.Leclerc okazały się najgorszymi produktami ze wszystkich badanych marek własnych - urząd zakwestionował jakość aż 23,3 proc. przebadanych produktów. Tuż za Francuzami w rankingu znalazły się produkty takich marek, jak Kaufland, Polomarket i Lewiatan, najlepsze zaś jakościowo marki własne mają Auchan, Carrefour i Real.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • gadaj kolo zdrów 13-03-2013, 17:28:
Na wielu produktach jest bardzo jasno i konkretnie wybite kto odpowiada za produkcję i nie żadne anonimowe firmy to są. Często jest to normalny, nie odbiegający jakościowo towar, nie jest on jedynie hałaśliwie reklamowany, co wpływa na cenę. Poza tym często firmy od marek włąsnych sieci mają też w tym samym sklepie swoje produkty pod swoimi oryginalnymi markami handlowymi. Oczywiście różnych krętaczy tu czy tam nie brak, ale opowiadanie, że wszystko co nazywa się marką własną sieci to bubel i ochłapy to notorycznie powtarzana wierutna bzdura. To już nie te czasy, tak było parę, paręnaście lat temu.
  • jan 13-03-2013, 10:07:
Wszędzie pod markami wlasnymi kryją się najwieksze buble, bo żadna kontrola nie może dojść do tego, kto jest producentem i odpowiada za produkt. Jest to kamuflowanie tego co w produkcie dodano. Chcesz jeść najgorsze ochłapy kupój produkty spod marek własnych sieci.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 444) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH