Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

E.Leclerc zanotował w Polsce lekki spadek obrotów

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 20-01-2014, 17:08
E.Leclerc zanotował w Polsce lekki spadek obrotów
fot. E.Leclerc

E.Leclerc Polska przedstawił wyniki finansowe za ostatni rok. Całkowite obroty E.Leclerc w 2013 roku wyniosły 2, 749 mld zł zaś w 2012 roku 2,771 mld zł.

Mimo trudnej sytuacji gospodarczej, rosnącej konkurencji i niezbyt korzystnych nastrojów konsumenckich, w 2013 roku sieć handlowa E.Leclerc osiągnęła obroty na porównywalnym, co w roku ubiegłym poziomie, na takiej samej co w ubiegłym roku wielkości powierzchni sprzedaży. Całkowite obroty E.Leclerc w 2013 roku wyniosły 2, 749 mld zł zaś w 2012 roku 2,771 mld zł. Nieco niższa w stosunku do 2012 roku wartość obrotów ogółem spowodowana jest mniejszą, co do wartości niż w 2012 r. sprzedażą stacji paliw. Przy zwiększonym wolumenie sprzedaży paliw obroty były niższe z powodu mniejszego poziomu cen.

Satysfakcjonujący wobec istniejącej sytuacji rynkowej wynik, udało się osiągnąć miedzy innymi dzięki prowadzonym na szeroką skalę akcjom promocyjnym, inwestycjom w szkolenia pracowników a także w dynamiczny rozwój produktów marki własnej, które pod koniec 2013 roku osiągnęły poziom 10 proc. całkowitego obrotu.

Pod koniec roku 2013 oddano do użytku jeden nowy market w Nowym Sączu, co wpłynęło na wzrost powierzchni handlowej sklepów do poziomu 137 tys. mkw. Polityka handlowa E.Leclerc oparta na strategii stale poszerzanego asortymentu, tworzeniu nowych działów, przy jednoczesnym utrzymaniu niskich cen zaowocowała utrzymaniem a nawet nieznacznym wzrostem liczby klientów o ok. 0,5 proc.

E.Leclerc Polska kontynuuje zapoczątkowany w 2011 roku projekt „Producenci Lokalni". Program pomaga lokalnym przedsiębiorcom nawiązywać współpracę z siecią oraz umieszczać swoje wyroby w ofercie supermarketu. Dzięki temu wielu z nich dostało szansę na zdobycie nowych odbiorców, mogło poszerzyć produkcję i zwiększyć zatrudnienie. Ubiegły rok pokazał rosnące zainteresowanie wyrobami lokalnych producentów wśród polskich konsumentów, którzy z przyjemnością sięgają po zdrowe, wysokiej jakości produkty, pochodzące ze znanych lokalnych źródeł.

E.Leclerc to europejska sieć zrzeszająca niezależnych handlowców prowadzących pod wspólnym szyldem ponad 500 sklepów wielkopowierzchniowych we Francji i innych krajach europejskich. Operator działa w Polsce od 1995 roku i zatrudnia 6300 pracowników w 41 sklepach znajdujących się w 38 miastach na terenie 15 województw.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 606) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.