REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

E.Leclerc zanotował w Polsce lekki spadek obrotów

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 20-01-2014, 17:08
E.Leclerc zanotował w Polsce lekki spadek obrotów
fot. E.Leclerc

E.Leclerc Polska przedstawił wyniki finansowe za ostatni rok. Całkowite obroty E.Leclerc w 2013 roku wyniosły 2, 749 mld zł zaś w 2012 roku 2,771 mld zł.

REKLAMA

Mimo trudnej sytuacji gospodarczej, rosnącej konkurencji i niezbyt korzystnych nastrojów konsumenckich, w 2013 roku sieć handlowa E.Leclerc osiągnęła obroty na porównywalnym, co w roku ubiegłym poziomie, na takiej samej co w ubiegłym roku wielkości powierzchni sprzedaży. Całkowite obroty E.Leclerc w 2013 roku wyniosły 2, 749 mld zł zaś w 2012 roku 2,771 mld zł. Nieco niższa w stosunku do 2012 roku wartość obrotów ogółem spowodowana jest mniejszą, co do wartości niż w 2012 r. sprzedażą stacji paliw. Przy zwiększonym wolumenie sprzedaży paliw obroty były niższe z powodu mniejszego poziomu cen.

Satysfakcjonujący wobec istniejącej sytuacji rynkowej wynik, udało się osiągnąć miedzy innymi dzięki prowadzonym na szeroką skalę akcjom promocyjnym, inwestycjom w szkolenia pracowników a także w dynamiczny rozwój produktów marki własnej, które pod koniec 2013 roku osiągnęły poziom 10 proc. całkowitego obrotu.

Pod koniec roku 2013 oddano do użytku jeden nowy market w Nowym Sączu, co wpłynęło na wzrost powierzchni handlowej sklepów do poziomu 137 tys. mkw. Polityka handlowa E.Leclerc oparta na strategii stale poszerzanego asortymentu, tworzeniu nowych działów, przy jednoczesnym utrzymaniu niskich cen zaowocowała utrzymaniem a nawet nieznacznym wzrostem liczby klientów o ok. 0,5 proc.

E.Leclerc Polska kontynuuje zapoczątkowany w 2011 roku projekt „Producenci Lokalni". Program pomaga lokalnym przedsiębiorcom nawiązywać współpracę z siecią oraz umieszczać swoje wyroby w ofercie supermarketu. Dzięki temu wielu z nich dostało szansę na zdobycie nowych odbiorców, mogło poszerzyć produkcję i zwiększyć zatrudnienie. Ubiegły rok pokazał rosnące zainteresowanie wyrobami lokalnych producentów wśród polskich konsumentów, którzy z przyjemnością sięgają po zdrowe, wysokiej jakości produkty, pochodzące ze znanych lokalnych źródeł.

E.Leclerc to europejska sieć zrzeszająca niezależnych handlowców prowadzących pod wspólnym szyldem ponad 500 sklepów wielkopowierzchniowych we Francji i innych krajach europejskich. Operator działa w Polsce od 1995 roku i zatrudnia 6300 pracowników w 41 sklepach znajdujących się w 38 miastach na terenie 15 województw.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 308) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH