REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

E.Leclerc zapowiedział otwarcie ogólnopolskiej platformy sprzedaży online

  • dlahandlu.pl
  • Autor: portalspozywczy.pl/dlahandlu.pl
  • Data: 14-02-2012, 12:29
E.Leclerc zapowiedział otwarcie ogólnopolskiej platformy sprzedaży online
Obecnie polski rynek e-sklepów spożywczych wycenia się na 50 mln zł z perspektywą wzrostu do 450 mln zł już w 2014 roku

Aktualnie E.Leclerc prowadzi e-sklepy w pięciu miastach Polski. Każdy z nich działa pod innym adresem internetowym. W ciągu 12 miesięcy ruszy ogólnopolska platforma sprzedażowa, która zintegruje ich działania, zachowując dotychczasowy model funkcjonowania. Dołączą do niej także nowe e-sklepy.

REKLAMA

Aktualnie internetową sprzedaż żywności oferują sklepy w Warszawie, Wrocławiu, Gdańsku, Lublinie i Radomiu. Nowe sklepy będą obsługiane lokalnie, a promowane ogólnopolsko.

- Uruchomieniem sklepów internetowych jest zainteresowanych przynajmniej kilku właścicieli sklepów, które działały pod szyldem Billa - mówi Krzysztof Gajewski, członek zarządu sieci E.Leclerc Polska. Jak dodał w najbliższym czasie żaden z działających już hipermarketów raczej nie uruchomi nowego e-sklepu. Ma jednak nadzieję, że w przyszłości także i właściele największych sklepów ponownie ruszą z projektami internetowymi.

Krzysztof Gajewski zaznaczył, że wzrosty sprzedaży w e-sklepach należących do Grupy E.Leclerc nie są już tak imponujące, jak jeszcze kilka lat temu. W przypadku hipermarketu na warszawskich Bielanach sięgają one kilkunastu procent.

- Rozwój tego rodzaju usług wiąże się bardzo mocno z odpowiednią logistyką i znalezieniem operatora, który będzie dostarczał produkty pod zamówiony adres. W dodatku musi on gwarantować niska cenę transportu, tak aby cena całej usługi nie była zbyt wysoka i mogła zostać zaakceptowana przez klientów - mówił (w ubiegłym roku) Jean-Philippe Magré, prezes zarządu E.Leclerc Polska w wywiadzie dla portalspozywczy.pl.

Sklepy internetowe będą uruchamiane przy każdym sklepie E.Leclerc w Polsce, w którym właściciel stwierdzi, że taka usługa może być opłacalna. To będzie jak fala, gdy właściciele sklepów będą widzieli, że to się opłaca, będą naśladować swoich kolegów.W pierwszej kolejności sklepy będą pojawiały się w największych miastach gdzie akceptacja i zapotrzebowanie na takie usługi jest największe.

- Podstawą sukcesu każdego sklepu internetowego jest software (biblioteka zdjęć i opisów produktów), kiedy jest to zrobione można z łatwością aplikować projekty w różnych lokalizacjach. To już mamy - podsumowywał Jean-Philippe Magré w wywiadzie dla portalspozywczy.pl.

Obecnie polski rynek e-sklepów spożywczych wycenia się na 50 mln zł z perspektywą wzrostu do 450 mln zł już w 2014 roku. Wejście do internetu zapowiadają niemal wszyscy operatorzy sieci spożywczych. Największe spożywcze e-sklepy miały w zeszłym roku - według szacunków - około 80 mln zł przychodów. To o 40 proc. więcej niż rok wcześniej, gdy obroty sięgnęły 57 mln zł. Statystyki wskazują, że rynek e-grocery w Polsce waha się pomiędzy 0,1 a 0,2 procenta całego handlu spożywczego.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 274) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH