Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

E-sklepom kryzys nie straszny

  • Autor: TVN CNBC Biznes
  • Data: 22-10-2008, 20:18

Każdego dnia w Polsce powstaje pięć nowych sklepów internetowych, z czego trzy pozostają na rynku. To oznacza, że rocznie pojawia się u nas blisko tysiąc firm zarabiających dzięki sprzedaży w Sieci. Mimo to - zdaniem ekspertów - wciąż jest dużo miejsca na nowe inwestycje internetowe i nie zmieni tego nawet nadchodząca recesja.

Wartość polskiego rynku e-commerce rośnie w zawrotnym tempie. W ubiegłym roku wyniosła ona blisko 8 miliardów złotych. W ciągu dwóch lat zwiększyła się zatem o prawie 250 procent.

Mimo to jest ciągle miejsce na nowe biznesy. - W tej chwili z internetu korzysta 45 proc. Polaków, powyżej 15 roku życia. Na pewno sporo nowych osób będzie jeszcze przychodziło do Sieci - podkreśla Marta Smaga z portalu money.pl.

W internecie najczęściej kupujemy książki. Tutaj jest także największa konkurencja i dlatego trzeba szukać nowych sposobów na zarobek. Co proponują eksperci?

- Produkty spożywcze, ogród, wszystkie rzeczy domowego użytku, to są przyszłe gwiazdy - prognozuje Adam Kwaśniewski z Google Polska. Eksperci wierzą, że rynek e-commerce w Polsce pędzi jak szalony i nawet nadchodzące spowolnienie gospodarcze nie jest mu w stanie zagrozić.

- Nie widzimy póki co żadnych symptomów kryzysu. Ludzie kupują coraz więcej dóbr związanych z rozrywką, z kulturą - mówi Tomasz Cisek, dyrektor empik.com.

Za sklepami internetowymi przemawia także fakt, że oferowane przez nie towary są tańsze. Właśnie dlatego w czasach zaciskania pasa klienci będą z nich chętniej korzystali.

Jedyne czego boją się sklepy internetowe to utrata zaufania. A to stracić można bardzo szybko, gdy książka, lub płyta nie dotrze do kupującego na czas. - Jeżeli się pojawi jakaś sytuacja, że jakiś sklep z jakichś powodów pojawi się na czarnych listach internautów, to bardzo trudno mu ponownie przełamać barierę zaufania, powrócić do ich łask i powrócić do wysokich obrotów sprzedaży - podkreśla Piotr Jarosz z portalu sklepy24.pl.

Właśnie dlatego właściciele sklepów internetowych stąpają bardzo często po kruchym lodzie. Odczuły to niedawno sklepy hoopla.pl i vivid.pl. Obie firmy musiały zamknąć działalność kilka tygodni temu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 973) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH