Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

E-sklepy: Jak sprzedawać na Instagramie?

Strona 2 z 2


Autor: portalspozywczy.pl
Data: 01-08-2019, 13:26

Co zadziwiające, po uruchomieniu właściwego sklepu pod adresem nancyakcesoria.pl sprzedaż dramatycznie… spadła. Zdaniem właścicielki winny był wygląd witryny, zwłaszcza zdjęcia produktów na sterylnym białym tle, które upodobniły jej sklep do innych biznesów w sieci, gubiąc wypracowany wcześniej indywidualny charakter.

- To była dla mnie nauczka, że gdy tworzy się społeczność i przyzwyczaja ją do danej stylistyki, a moje klientki były oswojone z lifestyle’owymi zdjęciami przedstawiającymi akcesoria Nancy w codziennym życiu, nie wolno tego radykalnie zmieniać - mówi Magdalena Kucia-Ochal. - W tym czasie dojrzałam też do tego, by na Instagramie pokazywać samą siebie. Zaczęłam się dzielić z moimi klientami doświadczeniem dotyczącym zakładania firmy i prowadzenia sklepu. Co niedzielę robiłam pogawędki, w których opowiadałam o tym i zrobiłam z nich wyróżnione relacje na profilu. Dzięki nim dziewczyny zaczęły się ze mną utożsamiać, zaangażowanie pod publikowanymi postami wzrosło a sama społeczność powiększyła się - wspomina Magdalena.

Zbudowane w mediach społecznościowych relacje stały się też motorem rozwoju sklepu Nancy Accessories. Dzięki opiniom klientek został zwiększony asortyment na etui z innych tworzyw niż te które występowały dotychczas.

- W ciągu tygodnia dostałam od klientek cztery wiadomości z pytaniem o etui na czytniki Kindle. Stwierdziłam, że skoro dziewczyny są zainteresowane wprowadzeniem takiego produktu, zaangażuję je w ten proces. Zrobiłam ankietę w stories, aby dowiedzieć się, jaki model Kindle’a najczęściej posiadają moje klientki. Potem zachęciłam społeczność do wyboru kolorystyki nowych etui. Z 10 modeli, dziewczyny wybrały trzy, które finalnie trafiły do oferty sklepu - opowiada Magdalena Kucia-Ochal - W personalizacji produktów poszłam jeszcze dalej, wprowadzając obudowy z metalowymi blaszkami, na których w miejscu logo Nancy można wygrawerować, co się chce, dowolną czcionką, dodając własne ikonki. Dzięki tym działaniom, dziewczyny poczuły, że są częścią marki Nancy, a na tym mi zależało od samego początku - podsumowuje Magdalena.

- Choć na profilu firmowym można oznaczać produkty, a po zdobyciu 10 tys. obserwujących kierować ruch ze stories bezpośrednio do sklepu, zdecydowanie odradzamy nadużywanie tych funkcji. Uczynienie profilu przesadnie sprzedażowym wcale nie pomaga w sprzedaży, sprzyja jej jednak nawiązanie bliższych relacji z klientami. Widzimy, że coraz więcej sprzedawców dostrzega tą zależność. Pozostałych zapraszamy na Uniwersytet Shopera - zachęca Dominik Cisoń.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

e-handel RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    Shoper RSS ALERT    /    e-sklepy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.233.215.231
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.