Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

E-sklepy spożywcze cieszą się coraz większym zaufaniem wśród konsumentów

W sieci jesteśmy w stanie kupić prawie wszystko, nie wszystko jednak chcieliśmy w nim dotąd kupować. Żywność online – zarówno pakowana, jak i świeża – to ostatni bastion do zdobycia w e-commerce. Po produkty z tej kategorii sięgają najbardziej doświadczeni konsumenci. Obecnie ich grono dynamicznie rośnie. Coraz chętniej bowiem robimy codzienne zakupy mimochodem – jadąc do pracy, czy wieczorem z domu, spędzając czas z rodziną – mówi Anna Rak, Country Manager Trusted Shops w Polsce.


E-sklepy spożywcze cieszą się coraz większym zaufaniem wśród konsumentów
fot. shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 12-03-2019, 14:21

- Już 26% internautów na świecie kupuje świeże artykuły spożywcze online, w Polsce robi to 16% użytkowników Internetu, jak podaje Izba Gospodarki Elektronicznej. Sprzedaż żywności w sieci rośnie – w ciągu ostatnich 2 lat światowy rynek zwiększył się o 15%. Jest to obecnie jedna z tych kategorii produktów, które notują największy wzrost aktywności w handlu elektronicznym, zaraz po zamawianiu jedzenia na wynos, co przyczynia się do wzrostu sprzedaży w całej branży FMCG o około 70 mld USD – mówi Anna Rak, Country Manager Trusted Shops w Polsce.

Dodaje, że Polacy najchętniej zamawiają w sklepach internetowych napoje, alkohol, pieczywo, warzywa i owoce, a także produkty ekologiczne. Jednym z powodów robienia pierwszych e-zakupów – poza ciekawością – jest potrzeba nabycia artykułów niedostępnych w innych miejscach. Szeroki asortyment jest też głównym czynnikiem motywującym do robienia zakupów online dla prawie połowy e-konsumentów. Kolejne to oszczędność czasu i pieniędzy, a także wygoda – możliwość porównywania produktów na stronie sklepu czy dostawa prosto do domu w ustalonym terminie. Artykuły spożywcze zamawiamy w Internecie najczęściej 1-2 razy w miesiącu.

- Choć znaczna część konsumentów nadal woli kupować w tradycyjnych sklepach u sprawdzonych dostawców, gdzie własnoręcznie wybierają towar, to sprzedaż internetową coraz trudniej jest lekceważyć. E-zakupy robimy z dowolnego miejsca, w dogodnym dla siebie czasie. Wystarczy kilka minut, by wypełnić koszyk artykułami, zwłaszcza gdy kupujemy regularnie te same produkty – ułatwieniem są bowiem zapisane listy zakupowe, które zwalniają nas z obowiązku pamiętania o wszystkim i pozwalają rozsądnie gospodarować budżetem domowym. Niektóre sklepy oferują też możliwość dodania do koszyka kolejnych artykułów, już po dokonaniu przez nas zapłaty - informuje ekspertka.

Podkreśla, że wśród rozwiązań, których klienci wyraźnie oczekują, jest podpowiadanie produktów niezbędnych do przygotowania konkretnych potraw – lub odwrotnie – pokazanie, co możemy przyrządzić z zakupionych artykułów. Duże znaczenie ma również ich dostępność w sklepie lub proponowanie podobnych, jeśli te wybrane przez nas są niedostępne na magazynie. Coraz ważniejsza jest także możliwość kupowania wielokanałowo – co trzeci klient robi zakupy spożywcze, korzystając ze smartfona.

więcej informacji:

Anna Rak RSS ALERT    /    e-sklepy spożywcze RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT    /    Trusted Shops RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.242.115.55
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.