Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

EEC 2015: Nadchodzi nowa generacja konsumentów

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 24-04-2015, 18:54
EEC 2015: Nadchodzi nowa generacja konsumentów

O nowym modelu zachowań klientów z pokolenia Y, zmianach w relacjach producent-konsument oraz roli nowych form komunikacji w procesie sprzedaży rozmawiali paneliści w trakcie dyskusji "Nowy klient, nowy konsument", która odbyła się podczas VII edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Charakterystyka zachowań klienta z pokolenia Y oraz odpowiedź na pytanie jak nowocześnie i sprawnie zarządzać relacjami z masowym klientem to kwestie, wokół których toczyła się dyskusja moderowna przez Magdalenę Dziewguć, dyrektor na Europę Środkowo-Wschodnią Google INC., dyrektor programową Fundacji Rozwoju Kompetencji strategicznych. Uczestnicy, reprezentujący szerokie spektrum branż, pokusili się o znalezienie wspólnego mianownika w celu kształtowania nowych strategii biznesowych.

Marek Sypek, prezes zarządu spółki Agros-Nova, zwrócił uwagę na zmiany, jakie zaszły w procesie komunikacji firm z klientami. – Dziś budżety reklamowe w coraz większym stopniu lokowane są w internecie. Konsument zmienia się permanentnie i ewoluuje. Jeszcze niedawno istniało rozróżnienie między konsumentem a shopperem, teraz ten podział zanikł. Obecny konsument jest klientem, konsumentem i użytkownikiem jednocześnie. Ogólny dostęp do internetu i siła rażenia mediów społecznościowych wykreowały nowy rodzaj komunikacji – mówił prezes Agros-Nova.

- Dawniej klient był związany z brandem, dziś coraz trudniej znaleźć konsumentów przywiązanych do marki. Znakiem czasu jest, że poprzez social media łatwo zniszczyć pozycję rynkową - zmieniło się więc podejście do kreowania wizerunku firm i produktów. Ta ogromna zmiana dokonała się na przestrzeni kilku ostatnich lat, a strategie działania w nowych warunkach będą dopiero opracowywane - mówił Piotr Łuba, partner zarządzający, dział doradztwa biznesowego, PwC.

Kluczowa zmiana leży w podejściu młodego pokolenia do konsumpcji. Tomasz Niewiedział, dyrektor obszaru bankowości mobilnej i internetowej, Bank Zachodni WBK, Grupa Santander zauważa, że młodzi konsumenci są przyzwyczajeni do usługi na żądanie. - Usługa ma być tu i teraz, to największa zmiana mentalna. Nowy konsument nie planuje. Wszystkie obszary są zdigitalizowane i wszystko można szybko znaleźć w sieci - kwestia za ile i w jaki sposób. Nasz model biznesowy opiera się na założeniu, że najpierw przyciągamy użytkownika, najczęściej za pomocą aplikacji mobilnej, coś mu dajemy, a dopiero potem proponujemy produkt – wyjaśnił przedstawiciel BZ WBK.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 478) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH