REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

EEC 2016: presja cenowa niekorzystnie wpływa na jakość produktów

  • Autor: RW, portalspozywczy.pl
  • Data: 24-05-2016, 20:09
EEC 2016: presja cenowa niekorzystnie wpływa na jakość produktów
Łukasz Hołubowski, prezes Agencji Rynku Rolnego. Fot. PTWP

Podczas VIII Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach Łukasz Hołubowski, prezes Agencji Rynku Rolnego, zwracał uwagę na nierówny rozkład sił w łańcuchu żywnościowym. Jak podkreślił presja cenowa wywierana przez sieci handlowe na dostawców w negatywny sposób wpływa na jakość produktów, co bezpośrednio uderza w konsumentów.

REKLAMA

- Na problem łańcucha żywnościowego możemy spojrzeć od strony producenta oraz od strony konsumenta. Każda ze stron ma inne cele. Na pewno obie strony muszą mieć określoną świadomość - mówił prezes Agencji Rynku Rolnego podczas debaty "Współpraca w branży spożywczej".

Jak wyjaśnił zarówno dla producentów, jaki i dla konsumentów powinna być prowadzona dostosowana do nich narracja. Z jednej strony producent musi mieć wiedzę dotyczącą tego, co dostarcza do przetworzenia, a dalej w łańcuchu handlowym do konsumenta, a konsumenci powinni wiedzieć co tak naprawdę kupują - od kogo jest dany produkt, w jaki sposób został wytworzony, a także co miało wpływ na jego ostateczną cenę. 

- W Polsce tak tylko kilka podmiotów dyktuje ceny produktów, które kupujemy w sklepach. Są to duże sieci handlowe, które są dobrze zintegrowane - mają zintegrowany cały łańcuch dostaw w tym pośrednictwo- zauważył Łukasz Hołubowski.

Prezes Agencji Rynku Rolnego podkreślił, że presja cenowa wywierana przez sieci handlowe na dostawców w niekorzystny sposób wpływa na jakość produktów spożywczych. Ostatecznie tracą na tym konsumenci.

- Dla nas, dla konsumentów, najważniejsza jest jakość. Szczycimy się tym, że naszą żywność cechuje wysoka jakość.Liczne badania dotyczące tego ile konsument jest skłonny zapłacić za produkt wskazują jednoznacznie, że nawet mniej zamożni klienci są gotowi zapłacić o wiele więcej, aby tylko dostać produkt wysokojakościowy - tłumaczył Łukasz Hołubowski.

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 743) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH