Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

EEC 2017: Innowacja w handlu to dużo więcej niż technologia

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 11-05-2017, 15:12
EEC 2017: Innowacja w handlu to dużo więcej niż technologia
fot. PTWP

O wdrażaniu strategii omnichannel przez detalistów, zaspakajaniu potrzeby szybkości, wygody i elastyczności zakupów, nowych metodach płatności rozmawiali uczestnicy panelu Handel tradycyjny w dobie digitalizacji podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. Jednym z wątków w dyskusji było stwierdzenie, że nowe technologie to tylko narzędzie do stworzenia więzi między klientem a detalistą. A tą należy tworzyć bez względu na kanał sprzedaży.

- Potrzeby dzisiejszego klienta można scharakteryzować trzema słowami: szybkość, wygoda i elastyczność. Sieci handlowe rozumieją te potrzeby i inwestują w różne technologie, które są w stanie uczynić proces zakupowy jak najatrakcyjniejszym. To wcale nie oznacza jednak odchodzenia od handlu stacjonarnego czy tradycyjnego, bo nadal wielu klientów ma potrzebę dotknięcia produktu, pójścia na zakupy. To jest raczej takie wykorzystanie technologii, by sklep stacjonarny mógł jak najlepiej sprofilować ofertę pod konkretne grupy klientów i ich potrzeby. W tym kontekście technologia i analiza danych dostarczanych przez różne urządzenia pozwala na stworzenie dobrego doświadczenia zakupowego, które przekłada się lepsze nawiązanie kontaktu z klientem - powiedziała Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.

Na problem innowacji szerzej spojrzał Ralph Talmont, ekspert innowacji i kreatywności. 
- Dowolne rozwiązania technologiczne można wdrożyć. To tylko kwestia czasu i pieniędzy. Na innowacje trzeba jednak spojrzeć szerzej. Według mnie prawdziwa zmiana musi dokonać się na poziomie zarządzania pracownikami w firmach i przestawienia ich na tory poszukiwania nowych rowiązań i ciągłęgo uczenia się. Technologia powoduje bowiem, że te modele biznesowe, które sprawdzały się wczoraj w czasach galopującej zmiany mogą upaść z dnia na dzień. Dlatego ludzie pracujący w firmach muszą nauczyć się tworzyć strategie w oparciu o prognozy, a nie dane archiwalne. Trzeba będzie też dać pracownikom coraz niższego szczebla możliwość podejmowania decyzji w ich obszarach, bo klienci nie są skłonni czekać miesiącami aż ich potrzeby zakupowe czy oczekiwania zostaną spełnione. Klienci mają oczekiwania tu i teraz i szukają detalisty czy usługodawcy, które może je spełnić tu i teraz - powiedział Ralph Talmont, ekspert innowacji i kreatywności.

Do kwestii innowacji w płatnościach odniósł się Maciej Łukasik, dyrektor zarządzający sektorem ING Bank Śląski. - W Polsce mamy bardzo dobrą infrastrukturę, aby akceptować nowoczesne metody płatności zauważył Maciej Łukasik, dyrektor zarządzający sektorem ING Bank Śląski. - Jednak technologia to wierzchołek góry lodowej. Istotne są także przyzwyczajenia konsumentów. Wielu klientów nie wie zbyt wiele o płatnościach mobilnych, a przez to z nich nie korzysta. Jest też jednak duża grupa która co prawda wie o takiej możliwości, ale ma obawy związane z jej stosowaniem. Klienci traktują smartfon jako centrum rozrywki i komunikacji. Nie utożsamiają go z bezpiecznym narzędziem płatniczym. I tu jest ogromna rola banków, aby przekonać klientów, że jest to płatność tak samo bezpieczna jak kartą, bo żadne dane nie są przechowywane w pamięci telefonu, a pobierane z zabezpieczonej chmury tylko na czas płatności z organizacji kartowej czy banku. Aby przekonać klientów do tych płatności trzeba im zaoferować jakąś wartość dodaną, czyli np. połączenie z kartą rabatową czy lojalnościową, aby zechciał przerzucić się z dotychczasowej wygodniej formy płatności na jeszcze wygodniejszą - zauważył Maciej Łukasik.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 463) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH