Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

EEC 2017: W komunikacji z konsumentem ważny jest pomysł

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 11-05-2017, 15:20
EEC 2017: W komunikacji z konsumentem ważny jest pomysł
Radosław Kaczmarek, Partner w agencji strategicznej Melting Pot. fot. PTWP

Jak komunikować się z konsumentami w dobie digitalizacji i zmienności zachowań konsumenckich? - Trzeba rozprawić się z mitem zaangażowania konsumenta w życie marki. W komunikacji wraca stara dobra zasada, że najważniejszy jest pomysł - mówił Radosław Kaczmarek, partner agencji strategicznej Melting Pot, podczas sesji "Nowy konsument, nowa ekonamia", która odbyła się w ramach IX Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Radosław Kaczmarek podkreślił, że digital nie jest już nowością, ale raczej jednym z klasycznych kanałów komunikacji. – Wszystkie dostępne kanały komunikacji bardzo się przenikają. Jak komunikować się z młodym pokoleniem, nazywanym często Millenialsami, Pokoleniem Z, czy, ostatnio, Henrykami? Uważam, że każde pokolenie chce być wyróżnione i chce być inne od poprzednich. Kim są Millenialsi? Przedstawia się ich jako krnąbrną generację, która chce mieć wszystko "tu i teraz". Ta charakterystyka nie jest trafna. Na każdą grupę wpływa kultura i społeczeństwo, czyli to, co nas otacza. Ale jesteśmy przede wszystkim ludźmi. Uważam, że agencje wykreowały mylne przekonanie, że konsument chce być aktywnie zaangażowany w komunikację marki. Zauważam natomiast powrót do starej dobrej zasady – w komunikacji liczy się pomysł – mówił panelista.

Joanna Erdman, wiceprezes zarządu ING Banku Śląskiego S.A.  zgodziła się z tezą, że digital to formuła na komunikację i dotarcie do klienta. – Bank jest firmą technologiczną, a pieniądze są zapisem cyfrowym. Cyfryzację wykorzystujemy jako sposób dotarcia do klienta, komunikacji. Wsłuchujemy się w jego oczekiwania. Wyzywaniem dla nas jako firmy jest natomiast organizacja procesów wewnętrznych. Nowe pokolenie oczekuje dostępności, personalizacji. My musimy być efektywni wewnątrz, to element funkcjonowania firmy. Trzeba przestawić kulturę korporacyjną, żeby być spójnym wewnątrz i na zewnątrz. Pokazać spójną twarz organizacji – mówiła przedstawicielka ING.

 – Cały czas jesteśmy aktywni w wielu kanałach, 30 proc. naszych klientów to Millenialsi, więc podążamy za nimi, komunikujemy w digitalu. Jednak 46 proc. naszych klientów to ludzie, którzy lubią przyjść do oddziału, w którym jest człowiek. Przekaz dla obu grup jest zawsze spójny - podkreśliła Joanna Erdman.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 820) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH