Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

EEC 2018: Handel i producenci żywności odpowiadają na coraz szybsze zmiany trendów i wymagań konsumentów

Kiedyś zmiany trendów były liczone w dekadach, teraz to kwestia lat, a nawet miesięcy - powiedział Robert Noceń, sekretarz generalny, wiceprezes zarządu, Carrefour Polska podczas debaty pt. "Nowe trendy i nowi konsumenci na rynku spożywczym" na Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach.

EEC 2018: Handel i producenci żywności odpowiadają na coraz szybsze zmiany trendów i wymagań konsumentów
fot. shutterstock.com

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 15-05-2018, 16:39

Podczas debaty Artur Jastrząb, wiceprezes zarządu, Żywiec Zdrój SA zwrócił uwagę, że każdy spożywa wodę, więc profil konsumenta spółki to po prostu nasze społeczeństwo. - Duży wpływ na to jakich mamy konsumentów wyznaczają trendy prozdrowotne. To młodsi konsumenci szybciej adoptują się do tych trendów, więc wzrost konsumpcji wody widoczny jest bardziej w ich pokoleniu. Chcemy edukować i wspierać konsumentów, np. rodziców, aby podawali wodę dzieciom, aby zbudować dobre nawyki na przyszłość - komentuje.

Jego zdaniem to co wyznacza współczesną konsumpcję to pęd. - Konsumpcja jest w pędzie. Widać, że  poszukują innych, mniejszych opakowań - poniżej 1 litra - dodaje.

Robert Noceń tłumaczył, że Carefour Polska dąży do tego, aby dostęp do oferty handlowej był stały. – Omnichannel to odpowiedź na wszystkie potrzeby konsumentów. Konsumenci cenią czas, chcą robić zakupy jak najbliżej domu i jak najszybciej - dodaje.

Zdaniem Roberta Nocenia widać sporo zmian nawyków zakupowych wśród seniorów - "to dynamiczna grupa konsumentów, którą coraz mocniej interesuje to co kupuje i spożywa". 

- Młodzież kupuje dziś zupełnie inaczej niż kiedyś - zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online. Stawiamy więc na rozwój m-commerce i chcemy umożliwić zakupy wszystkich produktów przez urządzenia mobilne. Dodatkowo proponujemy dowolną wersję odbioru zakupów - od coolomatów poprzez odbiór w sklepie, dostawa do domu lub kurierem gdziekolwiek konsument chce. Rozwijamy też akcję "Sąsiatki", czyli tzw. zakupy społeczne - trend robienia sobie nawzajem zakupów - wymienia Noceń. - Mamy to szczęście, że mamy dostęp do najnowszych technologii - mówi.

- Kiedyś zmiany trendów były liczone w dekadach, teraz to kwestia lat, a nawet miesięcy - dodaje.

Prelegenci zgodzili się co do tego, że polski konsument jest bardzo wymagający.

Jak podaje Katarzyna Kazior, prezes Frisco.pl, polscy konsumenci są o wiele bardziej wymagający niż ci w innych krajach w Europie i na świecie i oczekuje, że firmy i usługi dostosują się do ich potrzeb. Ale z drugiej strony - jak zauważa - polscy przedsiębiorcy odpowiadają na te wymagania.

- Trudno być polskim konsumentem i "połapać się" w tych wszystkich modach, trendach, ale i potrzebach i wymaganiach oraz dostosować produkty i usługi do siebie - dodaje Katarzyna Kazior.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Robert Noceń RSS ALERT    /    Carrefour RSS ALERT    /    Katarzyna Kazior RSS ALERT    /    Frisco.pl RSS ALERT    /    Artur Jastrząb RSS ALERT    /    EEC 2018 RSS ALERT    /    Żywiec Zdrój RSS ALERT    /    millenialsi RSS ALERT    /    trendy 2018 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.177.176
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.