Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

EEC 2019: Smart konsument nadal poluje na cenę, ale chce też wygody i szybkości

W ramach sesji Smart konsument w świecie omnichannel podczas EEC 2019 paneliści pokusili się o zdefiniowanie kim jest smart konsument AD 2019 i jaką rolę w podejmowanych przez niego wyborach zakupowych pełni cena a jaką technologia.

EEC 2019: Smart konsument nadal poluje na cenę, ale chce też wygody i szybkości
  • Źródło dlahandlu.pl

Autor: dlahandlu.pl
Data: 19-05-2019, 23:26

Z naszej perspektywy – smart konsument to ten, który chce zamówić zakupy łatwo, szybko, nie mieć z tym kłopotu, natomiast mieć poczucie bezpieczeństwa, że to co zamówił przyjedzie do niego w dobrym stanie, bez braków i na czas - powiedział Zbigniew Płuciennik, prezes zarządu On Demand, właściciel Szopi. pl.

Grzegorz Bielecki, prezes zarządu Frisco.pl stwierdził, że w przypadku e-grocery najważniejsza jest satysfakcja klient z zakupów, które otrzyma. - Poziom satysfakcji klienta we Frisco jest na poziomie 60-65 pkt, dla porównania Netflix ma 68 pkt, a Amazon - 62. Na drugiej szali są dyskonty z poziomem - 31, czy hipermarkety z poziomem - 18. To pokazuje że dla klienta liczy się wygoda, oferowana przez e-commerce. W momencie, kiedy mamy coraz mniej czasu, jesteśmy coraz bardziej zabiegani, szukamy rozwiązań coraz bardziej wygodnych. Liczy się nie tylko cena produktu, ale też jakość, którą dostarcza produkt czy sklep.

Jacek Kujawa, wiceprezes zarządu LPP jako przykład, że smart konsument w swoich wyborach nadal kieruje się ceną wskazał, że na polskim rynku spożywczym w ciągu ostatnich lat upadły sieci delikatesów spożywczych: Bomi i Alma, zaś Piotr i Paweł walczy o przeżycie. - Jeżeli popatrzymy na branżę odzieżową, to mamy rozwój tanich sieci odzieżowych. To wszystko pokazuje, że cena jest nadal bardzo istotna. Dowodem jest też rozwój eventów zakupowych, takich jak Black Friday. W ubiegłym roku konsumenci wstrzymali się z zakupami w listopadzie i czekali na Black Friday, gdy sprzedaż wystrzeliła dwudziestokrotnie w porównaniu do innych dni. Kolejnym elementem wskazującym na wagę ceny jako kryterium zakupowego jest rola porównywarek cenowych. Większość osób kupujących zwłaszcza elektronikę zaczyna zakupy właśnie od porównywarki cenowej. To pokazuje, że klient nadal walczy o cenę. Kolejnym przykładem są zakupy z Chin, które dokonywane są na przekór deklaracjom, że ważna jest jakość i szybkość dostawy. Wielu konsumentów z Polski decyduje się na zakupy w Chinach, pomimo długiego czasu oczekiwania i ryzyka jakościowego. W tym wyborze zaletą także jest cena – stwierdził panelista.

więcej informacji:

EEC 2019 RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    Grzegorz Bielecki RSS ALERT    /    Frisco.pl RSS ALERT    /    Zbigniew Płuciennik RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • adrian 2019-05-20 19:08:56
    To jest jasne chyba że klienci w większości zawsze będą patrzeć na cenę. Dobrze mówią tu panowie.
  • Pol 2019-05-21 12:53:31
    Dopóki klienci będą zwracać uwagę przede wszystkim na cenę to producenci będą się do tego dostosowywać. Jest popyt jest podaż. Jak będziemy kupować tylko co jest wytworzone w Polsce to wtedy producenci będą produkować tyko w Polsce, jak chcemy tańsze produkty to producenci produkują tam gdzie koszty produkcji umożliwią mniejszą cenę produktu.
  • Żaneta 2019-05-21 16:10:13
    Zgadzam się z Panem Kujawą odnośnie zakupów w Chinach.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.24.209.47
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.