Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

EEC 2019: Smart konsument nadal poluje na cenę, ale chce też wygody i szybkości

Strona 2 z 5

  • Źródło dlahandlu.pl

Autor: dlahandlu.pl
Data: 19-05-2019, 23:26

Grzegorz Wachowicz, dyrektor ds. handlu I marketingu RTV EURO AGD zwrócił uwagę, że cenę należy traktować w dwóch wymiarach. W przypadku porównywarek cenowych mamy ten sam produkt w kilku miejscach i wtedy jest oczywistą sprawą, że kupujemy tam, gdzie jest taniej. Detalista działający z sukcesem, musi oferować właśnie najlepszą cenę, bo ciężko jest dołożyć do standardowego produktu wartości, za które konsument zapłaci więcej. Z drugiej strony od kilku lat widzimy wzrost średniej ceny za zakupy na rynku AGD. To znaczy, że klient staje się zamożniejszy.

Bartosz Traczyk, prezes zarządu ING Usługi dla Biznesu stwierdził, że codzienna praktyka zakupowa dowodzi, że cena jest nadal wiodąca. W szczególności, w miarę przesuwania się handlu ze sklepów stacjonarnych do internetu. Dlaczego? Bo wówczas jest łatwiejsza do porównania. Jako operator płatności online bardzo mocno interesujemy się zjawiskiem porzucenia koszyka. Widzimy, że często klienci kompletują koszyki w dwóch sklepach na raz i porównują ceny. Gdy otrzymują podsumowanie wraz z kosztami dostawy, które w jednym z e-sklepów sięgają np. 15 zł decydują się porzucić koszyk i zrobić zakupy u konkurencji. Na konsumentów niezwykle mocno cały czas działa bodziec obniżki, bo kiedy nadchodzi Black Friday od razu widzimy wzrost transakcji – podsumował.

Rafał Reif, Head of Retail Accenture stwierdził, że z badań zwyczajów zakupowych generacji Z 
wynika, że za produkty „plus”, czyli z dodatkowymi wartościami ci konsumenci są w stanie zapłacić więcej. - Badaliśmy produkty lifestylowe czyli odzież, kosmetyki, gadżety elektroniczne. 20 proc. badanych w ankiecie deklarowało, że są gotowi zapłacić więcej za produkty o wyższej jakości. Czy 20 proc. to dużo? To więcej niż deklarowały starsze pokolenia. 15 proc. mówiło, że są w stanie zapłacić więcej za produkty, które szanują zasady sprawiedliwego handlu. Najsłabiej wypadła ekologia. Jedynie 12 proc. pytanych deklarowało, że są w stanie zapłacić więcej za produkty wytworzone z poszanowaniem zasad ekologicznych. Jednak cena jest jednak nadal jednym z najistotniejszych elementów wyboru. W przypadku młodego pokolenia jeśli produkt kosztuje tyle samo, wybór dokonuje się w oparciu o elementy wartości – stwierdził panelista.

Drugim wątkiem poruszanym podczas dyskusji było oparcie sprzedaży na wartościach, które są bliskie klientom. Eksperci stwierdzili, że czasami oczekiwania deklarowane przez konsumentów bywają rozbieżne z podejmowanymi wyborami zakupowymi, ale temat plastiku porusza dużą grupę klientów.

więcej informacji:

EEC 2019 RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    Grzegorz Bielecki RSS ALERT    /    Frisco.pl RSS ALERT    /    Zbigniew Płuciennik RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • adrian 2019-05-20 19:08:56
    To jest jasne chyba że klienci w większości zawsze będą patrzeć na cenę. Dobrze mówią tu panowie.
  • Pol 2019-05-21 12:53:31
    Dopóki klienci będą zwracać uwagę przede wszystkim na cenę to producenci będą się do tego dostosowywać. Jest popyt jest podaż. Jak będziemy kupować tylko co jest wytworzone w Polsce to wtedy producenci będą produkować tyko w Polsce, jak chcemy tańsze produkty to producenci produkują tam gdzie koszty produkcji umożliwią mniejszą cenę produktu.
  • Żaneta 2019-05-21 16:10:13
    Zgadzam się z Panem Kujawą odnośnie zakupów w Chinach.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.214.224.224
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.