Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

EEC 2019: Smart konsument nadal poluje na cenę, ale chce też wygody i szybkości

Strona 3 z 5

  • Źródło dlahandlu.pl

Autor: dlahandlu.pl
Data: 19-05-2019, 23:26

- Kilka miesięcy temu zrobiliśmy badanie, w którym padło pytanie o torby foliowe. Otrzymaliśmy bardzo dużo odpowiedzi. Były one na tyle jednoznaczne, że teraz robimy testy i wiele naszych dostaw jest pakowanych bez folii - w torby papierowe. Pojawia się oczywiście pytanie, czy torby papierowe są rzeczywiście bardziej ekologiczne niż plastikowe, ale kierujemy się percepcją klientów, którzy tak postrzegają ten temat. I to działa – powiedział Zbigniew Płuciennik.

Grzegorz Bielecki powiedział, że klienci Frisco.pl opowiadają się za ochroną środowiska i często w komentarzach sugerowali, że sklep zużywa za dużo plastiku do pakowania zakupów. Dlatego Frisco złożyło deklarację, że do 2020 roku wyeliminuje prawie 50 proc. plastiku, który wykorzystywany jest do pakowania. – Jednocześnie we Frisco dajemy możliwość otrzymania dostaw w torbach papierowych, ale ta opcja wymaga dopłaty 2 zł, przy średnim koszyku prawie 300 zł. Tylko 5 proc. klientów decyduje się dorzuć te dodatkowe 2 zł. To pokazuje, że gdy trzeba ponieść koszty, to ekologia schodzi na drugi plan.

Jacek Kujawa zauważył, że sprzedając ubrania na 3 kontynentach firma ma do czynienia z różnymi zachowaniami konsumentów. Jako przykład podał sytuację, gdy wchodząc ze swoimi sklepami do Londynu, LPP wynajęła agencję, która oceniła, że prezentowanie w reklamach tylko modeli o białym kolorze skóry spowoduje, że marka będzie postrzegana jako rasistowska. - Modyfikujemy więc nasze kampanie, tak by było w nich więcej egzotycznej urody. Robimy to jednak z umiarem, aby nie udawać na siłę, że pochodzimy z innego miejsca niż Europa Centralna. To pokazuje, że ludzie na Zachodzie mocno zwracają uwagę na kwestie z obszaru ideologii czy wartości. W swoich sklepach od 1,5 roku wprowadzamy kolekcje ekologiczne. Klienci dobrze je przyjęli, dlatego stopniowo zwiększamy ich udział. Od tego roku kolekcje ekologiczne są dostępne we wszystkich markach należących do LPP. W sklepach wprowadziliśmy także możliwość oddawania odzieży używanej, która przekazujemy do osób bezdomnych. Ta akcja cieszy się dużym powodzeniem. W zeszłym roku klienci zostawili u nas prawie pół tony używanej odzieży. W tym roku zbiórka prowadzona jest w większej liczbie salonów i od stycznia zebraliśmy już tonę odzieży używanej i przekazaliśmy ją do fundacji Brata Alberta.
Powołaliśmy także fundacje, która rocznie dysponuje budżetem około 2 mln i skupia się na pomocy dzieciom, widzimy bowiem, że świadomy klienta wymaga od marki odpowiedzialnego działania. Jest to zjawisko, które narasta i jest to wyzwanie dla każdej firmy, bo niedługo będzie to obowiązek a nie wybór.

więcej informacji:

EEC 2019 RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    Grzegorz Bielecki RSS ALERT    /    Frisco.pl RSS ALERT    /    Zbigniew Płuciennik RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • adrian 2019-05-20 19:08:56
    To jest jasne chyba że klienci w większości zawsze będą patrzeć na cenę. Dobrze mówią tu panowie.
  • Pol 2019-05-21 12:53:31
    Dopóki klienci będą zwracać uwagę przede wszystkim na cenę to producenci będą się do tego dostosowywać. Jest popyt jest podaż. Jak będziemy kupować tylko co jest wytworzone w Polsce to wtedy producenci będą produkować tyko w Polsce, jak chcemy tańsze produkty to producenci produkują tam gdzie koszty produkcji umożliwią mniejszą cenę produktu.
  • Żaneta 2019-05-21 16:10:13
    Zgadzam się z Panem Kujawą odnośnie zakupów w Chinach.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.214.224.224
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.