Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Efekty nowej strategii Biedronki będą widoczne dopiero w 2016 r.

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 01-03-2015, 11:07
Efekty strategii Biedronki będą widoczne w 2016 r.

- Przez najbliższe kwartały marże w Biedronce będą się obniżać. Jest to pokłosie intensywnych promocji. Obecnie nie ma przesłanek wskazujących, że ta sytuacja może ulec zmianie - ocenia w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Kamil Szlaga, analityk Domu Maklerskiego Trigon.

W przekonaniu analityka Biedronka zaprzestanie mocnej aktywności promocyjnej. Stopniowo Biedronka będzie wprowadzała szerszą i lepszą ofertę, dzięki czemu nie będą konieczne tak intensywne inwestycje w rynek. Szlaga przyznaje, że nie wyobrażam sobie dalszego wzrostu wydatków na promocje, gdyż przy rosnących kosztach mogłoby to okazać się niezwykle uciążliwe finansowo i trudne do przetrwania dla całej sieci.

Zdaniem Kamila Szlagi poszerzenie asortymentu Biedronki nie musi oznaczać jednoznacznego wzrostu kosztów logistycznych, jednak wyłącznie w sytuacji, gdy są one rozumiane jako procent od wartości sprzedaży oraz przy rosnącym wolumenie. Osiągniecie takich rezultatów jest dużym wyzwaniem dla sieci, która pomimo zmiany strategii i zapowiadanych zmian oczekuje, że wolumen sprzedaży będzie rósł. Koszty nominalne w sposób oczywisty będą musiały wzrosnąć.

- Planowane zmiany będę realizowane etapami i dopiero po pewnym czasie zobaczymy, czy wolumen sprzedaży faktycznie będzie rósł w takim tempie, w jakim oczekuje tego Biedronka. W III kwartale 2014 roku sieć zanotowała wzrost wolumenu o 1 proc., w IV było to już 3 proc. Jest to jednak ciągle mało żeby poradzić sobie z problemem deflacji. Wolumen musi rosnąć przynajmniej o 6 proc., aby sprzedaż była w stanie działać pozytywnie albo przynajmniej neutralnie na marżę - ocenia analityk Trigonu.

Ostatnio publikowane dane pokazały, że Biedronka być może powoli wkracza na ścieżkę poprawy wolumenu, aczkolwiek nie oznacza to, że wyniki za IV kwartał 2014 roku będą dobre i marże się ustabilizują. - Moim zdaniem mimo niskiej bazy z 2013 roku, wyniki za rok ubiegły, które zostaną opublikowane w marcu, okażą się rozczarowujące - dodaje Szlaga.

Analityk zauważa, że Biedronka jest dojrzałym formatem, który jednak od dłuższego czasu korzysta z efektu skali oraz dużej standaryzacji sklepów. W obliczu wprowadzania drastycznych zmian, jak te zapowiedziane na przełomie roku, sieć będzie musiała poczekać, aż nowy format zacznie efektywnie działać. Efekty będą widoczne dopiero w 2016 roku, aczkolwiek już po pierwszym kwartale roku bieżącego powinno się okazać, czy wprowadzenie szerszego asortymentu faktycznie przekłada się na istotny wzrost wolumenu. W związku z wprowadzanymi zmianami w najbliższych miesiącach nie powinno się spodziewać znaczącego wzrostu sprzedaży Biedronki, który mógłby pokryć rosnące koszty.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • ccd 01-03-2015, 19:52:
Biedra jest nudna ma slabe produkty wiec wiecej lepszych nowosci z calej europy

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 780) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH