Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Efekty zwiekszenia sprzedaży przez Drogerie Natura pojawią się za 2-3 lata

  • Autor: Newseria.pl
  • Data: 29-08-2014, 15:26

Największym wyzwaniem dla CEPD po przejęciu właściciela Drogerii Natura będzie zwiększenie sprzedaży - ocenia analityczka DM BOŚ, Sylwia Jaśkiewicz. Efekty będzie widać dopiero za 2-3 lata, choć już teraz można podsumować, że dzięki przejęciu Pelion dywersyfikuje działalność poza regulowany rynek apteczny.

‒ Spółka, która jest przejmowana, wydaje mi się, że jest dosyć trudna i jest na pewno w sytuacji, w której wymaga restrukturyzacji. Na pewno też jest duże pole do poprawy i mam nadzieję, że Pelion to zrobi - ocenia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Sylwia Jaśkiewicz, analityczka DM BOŚ.

CEPD N.V., spółka należąca do Grupy Pelion, kupiła 100 proc. udziałów w firmie Polbita - właścicielu Drogerii Natura od Alior Banku i Erste Group Banku. Umowa jest warunkowa i zależy m.in. od zgody prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, która spodziewana jest w ciągu ok. trzech miesięcy. W ramach kontraktu CEPD zobowiązał się do dofinansowania Polbity kwotą 10 mln zł, a banki - do zapewnienia długoterminowego finansowania dłużnego do 150 mln zł.

Jaśkiewicz podkreśla, że to dla CEPD wejście na nowy, wolny rynek. Do tej pory spółka była obecna w Polsce jako zarządzający grupą aptek Dbam o Zdrowie, która ma ponad 900 placówek, w tym 597 własnych. Jednak przejęcie 258 sklepów drogeryjnych Natura (w tym 240 własnych) pozwoli spółce uwolnić się od ścisłej regulacji, z jaką ma do czynienia na rynku aptecznym.

‒ W tej chwili jest to na pewno dobre posunięcie, bo uwalnia jeszcze mocniej spółkę od tej części regulacyjnej. To jest zupełnie wolny rynek - podkreśla Jaśkiewicz. ‒ Na pewno trzeba uzupełnić zapasy i zwiększyć sprzedaż, to jest podstawowa rzecz w przejętej spółce. Sprzedaż spadła o 100 mln zł w ostatnim roku. Z drugiej strony wydaje mi się, że na pewno trzeba będzie zdecydowanie zrestrukturyzować koszty.

Spółka może też liczyć na efekt synergii pomiędzy działalnością aptek a przejętymi drogeriami. Jest to możliwe jednak jedynie w obszarze sprzedaży online - ocenia Jaśkiewicz.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 724) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH