Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Eko Holding liczy na wzrost marż, podtrzymuje prognozy na I półrocze

  • Autor: ISB
  • Data: 22-05-2012, 14:00

Eko Holding, który po pierwszym kwartale 2012 roku ma 2,17 mln zł zysku netto jednostki dominującej i prawie 434 mln zł przychodów, liczy na wzrost marż w kolejnych kwartałach. Podtrzymuje prognozy zakładające wypracowanie w pierwszym półroczu 17,6 mln zł EBITDA przy przychodach na poziomie 869,5 mln zł - poinformowali przedstawiciele spółki na wtorkowej konferencji prasowej..

"Nasza prognoza na pierwsze półrocze wydaje się niezagrożona" - powiedział prezes Krzysztof Gradecki.

Po pierwszym kwartale wynik EBITDA wyniósł 10,1 mln zł, co oznacza realizację prognozy w 57,4 proc. Przychody w I kwartale były rekordowe i wyniosły 433,9 mln zł (50 proc. prognozy na I półrocze).

Prezes nie chciał powiedzieć, jakich wyników spodziewa się w całym 2012 roku.

"Na razie co do drugiego półrocza się nie wypowiadamy. Jest wiele niepewności związanych z sytuacją makroekonomiczną. Nie wiemy też jaki będzie wpływ Euro2012" - powiedział prezes.

Prezes zauważył, że w I kwartale spółka osiągnęła marżę brutto na sprzedaży niewiele mniejszą niż w rekordowym pierwszym kwartale 2011 roku. Wyniosła ona 20,6 proc., a eliminując marże hurtu spożywczego 22,1 proc. W analogicznym okresie 2011 roku to było 22,9 proc.

"W kolejnych miesiącach oczekujemy dalszego wzrostu marż" - powiedział.

Poinformował, że w segmencie detalicznym priorytetem dla spółki na ten rok jest wzrost w sprzedaży udziałów produktów świeżych i wzrost sprzedaży marek własnych.

"Chcielibyśmy zwiększyć udział marek własnych w obrotach. Myślę, że w supermarketach w polskich warunkach realny jest udział marek własnych na poziomie 15-20 proc. To jednak długa praca" - powiedział prezes Gradecki.

Dodał, że spółka wdraża też w sieci EKO nowy system otwierania sklepów.

Na koniec I kwartału sieć sklepów EKO liczyła 299 placówek, a sieć sklepów Aligator 33 placówki (w samym I kwartale otwarto 11).

Przedstawiciele spółki poinformowali, że w sieci Aligator trwają prace nad wdrożeniem kart lojalnościowych i wprowadzeniem punktów gastronomicznych. Do końca roku powinien być gotowy model funkcjonowania tej sieci.

Spółka Rovita, zajmująca się hurtem spożywczym, jest w trakcie restrukturyzacji.

"Spółka Rovita traci rynek od kilku lat. Nie można oczekiwać cudów w ciągu 6-9 miesięcy od przejęcia. W kwietniu widać było pierwsze symptomy poprawy. Za wcześnie mówić, czy ta tendencja się utrzyma. W drugim kwartale pomału odbija się od dna" - powiedział prezes Gradecki.

Eko Holding nie wyklucza kolejnych przejęć. Robert Orlicz, wiceprezes spółki, poinformował w rozmowie z dziennikarzami, że prowadzone są negocjacje w sprawie akwizycji w segmencie detalicznym.

W segmencie dystrybucyjnym zakończony został proces łączenia spółek Polskiej Grupy Drogeryjnej. Scentralizowane zostały zakupy, zarządzanie sprzedażą, kosztami, logistyką

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 948) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.