Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Eko Holding składa wniosek do KNF. Debiut giełdowy w I kw. 2010 r.

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 25-11-2009, 11:57
Eko Holding składa wniosek do KNF. Debiut giełdowy w I kw. 2010 r.

- Przed kilkoma dniami ponownie złożyliśmy nasz wniosek do Komisji Nadzoru Finansowego, gdzie aktualnie trwają nad nim prace. Jeśli nie wydarzy się nic strasznego na rynkach finansowych, nasz debiut nastąpi w pierwszym kwartale 2010 roku - mówi Krzysztof Gradecki, prezes Eko Holding.

Na rynek trafi ponad 20 proc. akcji Eko Holdingu, ze sprzedaży których zamierzamy pozyskać kilkadziesiąt milionów złotych. W połowie tego roku prezes szacował, że spółka potrzebuje na inwestycje, w tym głównie akwizycje, 50-80 mln zł. - Aktualnie konsultujemy z naszym doradcą finansowym wycenę i konkretne szczegóły emisji - wyjaśnia Krzysztof Gradecki.

Większość środków firma przeznaczy na przejęcia w sektorze detalicznym, remodeling istniejących sklepów oraz rozwój bazy logistycznej. - Dzięki tym pieniądzom chcemy pozyskać również firmy dystrybucyjne, które pozwolą Polskiej Grupie Dystrybucyjnej stać się spółką o zasięgu ogólnopolskim - zapowiada prezes Gradecki.

Spółka prowadziła również rozmowy z funduszami inwestycyjnymi. - Decyzję o tym, że do dalszego dynamicznego rozwoju będziemy potrzebowali finansowania zewnętrznego podjęliśmy dużo wcześniej. Pod koniec roku okazało się jednak, że klimat na giełdzie poprawia się na tyle, że możemy wrócić do planów wejścia na rynek publiczny - wyjaśnia prezes. Rozpoczęcie rozmów z funduszami wynikało z tego, że rynek uniemożliwiał uplasowanie spółki na parkiecie przez pierwsze dziewięć miesięcy 2009 roku.

- Wejście do spółki funduszu wiąże ręce przy podejmowaniu strategicznych decyzji. Przykładowo, za kilka miesięcy pojawi się na rynku ciekawy podmiot do przejęcia, ale warunkiem takiej transakcji będzie częściowa wymiana udziałów. Nie tylko sprzedaż. Na giełdzie przeprowadzenie takiej transakcji jest prostsze i o wiele bardziej prawdopodobne, niż w przypadku wpuszczenia do firmy funduszu inwestycyjnego. Chcąc się dynamicznie rozwijać dopuszczamy taką możliwość - opowiada Krzysztof Gradecki.

Podkreśla, że zaletą giełdy jest także budowanie wizerunku spółki, szczególnie w oczach dostawców.

- Wiadomo, że taka firma za chwilę się nie sprzeda. W sytuacji gdy w przedsiębiorstwo jest zaangażowany fundusz nigdy nie wiadomo, jak nastąpi jego wyjście. Z punktu widzenia naszych dostawców jest to istotny argument. Giełda gwarantuje transparentność - mówi prezes.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 864) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.