Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Eko Holding: Sprzedaż segmentu detalicznego pierwszy raz przekroczyła 1 mld zł

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 01-03-2012, 19:37

Skonsolidowana sprzedaż segmentu detalicznego spółki Eko Holding narastająco po 4 kwartałach 2011 po raz pierwszy w historii działalności grupy przekroczyła 1 mld zł i wyniosła 1,08 mld zł. W stosunku do 4 kwartału 2010 roku oznacza to wzrost o 25,6 proc.

Narastająco w I-IV kw. 2011 roku spółka miała 3,04 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 20,66 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 1507,66 mln zł wobec 1254,16 mln zł.

W ujęciu jednostkowym, w I-IV kw. 2011 roku spółka miała 1,02 mln zł zysku netto wobec 10,00 mln zł zysku rok wcześniej.

- Na wzrost sprzedaży segmentu detalicznego wpływ miało przede wszystkim włączenie do konsolidacji przychodów spółek segmentu hurtu spożywczego, należących do grupy Rovita. Szacuje się, że wartość sprzedaży z tego tytułu wyniosła blisko 107 mln zł co odpowiada 48% łącznej kwoty przyrostu przychodów w całym segmencie. Spółki Grupy Rovita podlegały konsolidacji od lipca 2011 roku.

Wzrost sprzedaży spółek, które podlegały pełnej konsolidacji w całym 2010 i 2011 roku wyniósł 58,3 mln zł, co odpowiada ponad 26% łącznej kwoty przyrostu przychodów w segmencie. Sprzedaż spółek, które nie podlegały konsolidacji przez cały 2010 rok (Inter Kram, Aligator, JIM) wyniosła 77,1 mln zł co stanowi 21,9 proc. sumy przyrostu przychodów, natomiast sprzedaż podmiotów nowych, które dołączyły do Grupy w 2011 roku (wyłączając spółki Rovita) wyniosła 8,9 mln co odpowiada 4 proc. sumy przyrostu przychodów - wyjaśnia spółka.

Po 4 kwartałach 2011 sprzedaż segmentu hurtowego wyniosła 418,8 mln, co oznacza, że w stosunku do analogicznego okresu w 2010 roku wzrosła o 7,5 proc. - Podobnie jak w poprzednich kwartałach zauważalna jest presja producentów na podwyżki cen, choć, w ocenie Grupy, proces ten traci na sile. Zgodnie z informacjami płynącymi z rynku, koniec roku był niekorzystny dla całego rynku tradycyjnego, który podobnie jak rok wcześniej, tracił na rzecz nowoczesnych kanałów dystrybucji. Segment szacuje, że niezależnie od rodzaju asortymentu, spadki obrotów w tradycyjnym kanale dystrybucji wyniosły kilkanaście procent. W świetle tych danych, przyrosty sprzedaży należy interpretować jako przejęcie obrotu słabszych podmiotów konkurujących z Grupą w tradycyjnym kanale dystrybucji. Konsolidacji rynku tradycyjnego towarzyszy bardzo silna walka marżowa między podmiotami działającymi w tym segmencie rynku. Spółkom segmentu udało się uzyskać poziom marżowości na zbliżonym poziomie do całego 2010 roku - podaje zarząd Eko Holding.

Na koniec roku w strukturach segmentu detalicznego spółki działało 299 sklepów w ramach sieci EKO oraz 22 sklepy działające pod logo Aligator.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 133) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH