Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Eko Holding: Sprzedaż segmentu detalicznego wzrosła o 24 proc.

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 15-11-2011, 22:48

Skonsolidowane przychody Grupy Kapitałowej Eko Holding za trzy miesiące br. wyniosły 1 084 788 tys. zł (921 679 tys. zł w analogicznym okresie roku ubiegłego). Zysk netto to 5 759 tys. zł w porównaniu do 16 861 tys. zł w 2010 r.

Natomiast przychody spółki Eko Holding SA w badanym okresie wyniosły 430 475 tys. zł, zysk netto to 758 tys. zł.

Sprzedaż segmentu detalicznego po III kwartałach 2011 roku wyniosła 767,5 mln zł, co oznacza wzrost w stosunku do analogicznego okresu w 2010 roku o 24 proc. - Z uwagi na podwyżki cen artykułów spożywczych, wprowadzonych przez producentów od początku 2011 roku (proces podwyżek cen nasilił się zwłaszcza w drugim kwartale br.) poziom realizowanych marż handlowych przez spółki Grupy EKO nie kształtował się na oczekiwanym poziomie. W ocenie Grupy proces dochodzenia do marż historycznie realizowanych przez podmioty segmentu detalicznego jest rozłożony w czasie i może być osiągnięty w kolejnych okresach - podała spółka.

W trzecim kwartale zmianie uległa liczba placówek handlowych, działających pod logo EKO. Otwartych zostało 13 nowych placówek, natomiast 3 zamknięto. Sieć na dzień dzisiejszy liczy 279 sklepów. Otworzono również 3 nowe placówki Aligator, których na dzień dzisiejszy działa 19. Efektem ekspansji i rozwoju sieci w pierwszym okresie jest obniżenie rentowności działalności. Zdecydowana większość kosztów ma charakter stały i jest ponoszona w pełnej wysokości przed rozpoczęciem działalności handlowej. Sprzedaż natomiast, podobnie jak marża, stabilizują się na oczekiwanym poziomie, zwykle po kilku, niekiedy nawet po kilkunastu miesiącach. Grupa oczekuje, że poniesione wydatki na rozwój sieci będą miały pozytywny wpływ na wynik w kolejnych okresach.

Majątek trwały segmentu detalicznego wzrósł rok do roku o 22 proc., a wyłączając majątek trwały Grupy Rovita - o 15 proc.. Grupa jest przekonana, że wydatki poniesione na nakłady inwestycyjne związane z rozwojem sieci wpłyną pozytywnie na wynik brutto segmentu już w kolejnych okresach.

Sprzedaż segmentu dystrybucyjnego po 9 miesiącach 2011 roku wyniosła 317,3 mln zł. Wartość ta oznacza, że przychody ze sprzedaży segmentu odznaczały się blisko 5 proc. dynamiką wzrostową w stosunku do 3 kwartałów 2010 roku. Podobnie jak miało to miejsce w poprzednich kwartałach, można zaobserwować presję producentów na podwyżki cen. Wynik na sprzedaży brutto wyniósł 60,5 mln zł, co oznacza marżę na poziomie 19,1 proc i odpowiada dynamice wzrostowej rok do roku o 2,2 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 208) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.