Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekologia w supermarketach

  • Autor: Polska
  • Data: 24-06-2008, 08:52

Największe sieci supermarketów coraz więcej uwagi poświęcają produktom ekologicznym. Tesco wprowadza na polski rynek markę Organic, Grupa Metro chce sprzedawać produkty ekologiczne w hipermarketach Real, a także w hurtowniach Macro Cash and Carry. Od ponad roku produkty ekologiczne obecne są też w sieci Carrefour. Coraz częściej proponują je polscy detaliści, m.in. supermarkety delikatesowe, takie jak Piotr i Paweł, Bomi czy Alma, a nawet Społem - czytamy w dzienniku Polska.

Sieci wprowadzają produkty ekologiczne, choć rynek żywności ekologicznej w Polsce dopiero raczkuje. Obecnie jego wartość szacuje się na ok. 360-380 mln zł. To zaledwie kilka promili całej sprzedaży spożywczej. Dla porównania: w Niemczech rynek żywności ekologicznej jest wart 4,6 mld euro, a w Wielkiej Brytanii - ok. 2,9 mld euro.

Jednak detaliści liczą, że z czasem i w Polsce dokona się rewolucja. Już dziś sprzedaż rośnie w tempie 30-40 proc. rocznie. Polscy konsumenci, podobnie jak zachodni, coraz częściej zdają sobie sprawę, jak podłą jemy żywność. Coraz częściej też zamiast kilograma szynki wyprodukowanej z pół kilograma mięsa wolą kupić droższą, ale bez chemicznych substancji stabilizujących, barwiących i konserwujących. Dlatego obroty największej specjalistycznej sieci Organic Market, sprzedającej wyroby bio w ubiegłym roku wzrosły siedmiokrotnie: z 1,3 mln zł w 2006 r. do 10,5 mln zł. Firma właśnie otwiera w Płocku 16. sklep.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Jan 02-04-2009, 14:54:
Ekologia o smaku forsy

Nie Polskie choć w Polsce sieci hipermarketów, coraz więcej uwagi poświęcają ekologii, i produktom ekologicznym, idąc za trendem w własnym stylu wyczuły smak kasy i wiedzą jak zarobić na ekologii i polakach, ile to ma wspólnego z ogólnie rozumianym pojęciem ekologii, “NIC”.
Tak naprawdę nie zależy im na integracji ze społeczeństwem lokalnym ani środowisku do chwili gdy nie poczują zysk tylko dla siebie zrozumiały w tym biznes, zwykłe działanie marketingowe i populizm jak właściwie wykorzystać wzrastającą świadomość i zrozumienie społeczne dla problemów ochrony środowiska naturalnego

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 220) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH