Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Eksperci: Brak ekspansji ilościowej dyskontów nie oznacza ich stagnacji

  • Autor: Mondaynews.pl
  • Data: 30-11-2016, 09:13
Eksperci: Brak ekspansji ilościowej dyskontów nie oznacza ich stagnacji
fot. mondaynews.pl

Według niemieckiego eksperta, Viktora Riemera, wzrost dyskontów będzie zwalniał, a granica nasycenia nimi rynku jest już bliska. Jednak zdaniem Marii Andrzeja Falińskiego z POHiD, można ją poszerzyć. Jak twierdzi, sieci dyskontowe ewoluują, podnosząc pozycjonowanie swojej oferty. Ale wciąż zachowują własną tożsamość.

Na rynku wyraźnie widać, że dyskonty ograniczyły swoją ekspansję. Jak mówi serwisowi agencyjnemu MondayNews, Viktor Riemer z Information Resources Inc. (IRI), jednej z największych firm badawczych na świecie, te sieci nadal będą otwierały w Polsce kolejne placówki, ale w mniejszym zakresie i zmienionej formie. W praktyce upodobniły się już do supermarketów, poprzez zwiększenie swojego asortymentu. Teraz mogą rozwijać nowe koncepty w ramach tego kanału, np. oferując artykuły ekologiczne i produkty regionalne, a także wprowadzając drobną gastronomię, czyli kawę oraz lekkie posiłki. Zmieniają również swój wystrój na nowocześniejszy. Kolejnym etapem postępu może być zakładanie sklepów w segmencie Convenience.

– Brak ekspansji ilościowej dyskontów nie oznacza jeszcze ich stagnacji. Zmieniają one swój asortyment i techniki stosowane w handlu, wprowadzają mnóstwo innowacji natury systemowej oraz technologicznej. Mówi się, że inwestują w sklepy i system dystrybucyjno-zakupowy. To najszybciej rozwijający się segment na rynku. Ma już ok. 26% sprzedaży, przy niemal 9% dynamice rocznej i świetnej rentowności, od 3,5% do 5,5%, podczas gdy średnia sektora mieści się w okolicach 1,2% – mówi, Maria Andrzej Faliński, Dyrektor Generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.

Obecnie w Polsce działa ok. 3,8 tys. dyskontów. Na każdy z nich przypada ok. 10 tys. klientów.  Szacuje się, że w kraju jest miejsce w sumie na ok. 4-4,5 tys. placówek. Dyrektor Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji wyjaśnia, że bariera zagęszczenia na rynku nie jest sztywna i właściwie zależy od tego, czy gracze w segmencie wprowadzą nowe formaty, m.in. Convenience, kolejne ścieżki ekspansji, np. przez franczyzę oraz rozwiązania multichannel, czyli sprzedaż wielokanałową. Jego zdaniem, kluczowym warunkiem przetrwania i rozwoju podmiotu jest integracja i nie-kapitałochłonna ekspansja. Bez nich niektórym sieciom handlowym może grozić bolesny upadek. Taki jak spotkał Czerwoną Torebkę.

– Na pewno dyskonty powoli zbliżają się do granicy nasycenia sobą rynku, ale jest to bardzo względne kryterium. Firmy, które osiągnęły swój sukces w tym kanale, obecnie bardzo odbiegają od podręcznikowych kanonów swojego formatu. Jego założeniem było bowiem oferowanie ograniczonego i jak najtańszego asortymentu. Obecnie podnoszone jest pozycjonowanie oferty, m.in. poprzez wysokiej jakości marki własne i wprowadzenie produktów markowych. Sieci przyjmują nowe strategie, a przede wszystkim zmieniają formy dyskontowania sprzedaży, m.in. masowo oferując całe kategorie produktów premium po możliwie najniższej cenie na rynku – zauważa Maria Andrzej Faliński.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.