Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Eksperci: Brak zrozumienia zachowań zakupowych klienta premium zdecydował o porażce formatu delikatesowego

Nowy właściciel sieci sklepów Piotr i Paweł, Spar Group z RPA zamierza wycofać tę markę z rynku. Sklepy zmienią szyldy na Eurospar lub Spar. Zdaniem ekspertów segment delikatesów premium w Polsce nigdy nie miał szczęścia do dobrych decyzji strategicznych, a błędy popełniali wszyscy gracze, także Bomi i Alma - podaje portal Wirtualnemedia.pl.

Eksperci: Brak zrozumienia zachowań zakupowych klienta premium zdecydował o porażce formatu delikatesowego
fot. materiały prasowe

Autor: wirtualnemedia.pl/dlahandlu.pl
Data: 16-06-2019, 14:02

Decyzja o całkowitym rebrandingu sieci Piotr i Paweł nie jest zaskoczeniem dla Jacka Kotarbińskiego, ekonomisty i eksperta ds. marketingu. - Rebranding jest w tym momencie naturalną decyzją związaną z powiększeniem potencjału marki Spar, szczególnie w zakresie marek własnych - mówi rozmówca Wirtualnemedia.pl. Uważa, że segment delikatesów premium w Polsce nigdy nie miał szczęścia do dobrych decyzji strategicznych. - Kluczem był brak dobrego zrozumienia zachowań zakupowych klienta premium oraz niedopasowanie zmian formatu sklepu. Na pewno brak oferty delikatesowej w tej chwili jest pewnym wyzwaniem, ale potencjalni inwestorzy w ten rodzaj sklepu będą musieli się mocno zastanowić nad skalą ryzyka. Sieci dyskontowe rozbudowują marki własne, a w ramach formatu istnieją marki również marki premium - dodaje Kotarbiński.

Także dla Marcina Kalkhoffa, partnera w BrandDoctor rebranding sieci Piotr i Paweł wydaje się dość oczywistym posunięciem. - Stare staje się nowe i jest co komunikować - poza ofertą produktową - to właściciel zmieniając nazwę zyskuje świetny pretekst do zmiany oferty, innego zatowarowania itd. - twierdzi. Jego zdaniem Spar nie zlikwiduje całkowicie oferty delikatesowej. - Sądzę, że część delikatesowa stanie się uzupełnieniem klasycznej oferty Spara. Szkoda stracić wiernych klientów zarówno sklepów stacjonarnych, jak i tych on-line.Tym bardziej, że największe sieci pomalutku przesuwają się w stronę wyższych półek - mówi Marcin Kalkhoff.

Czytaj więcej: wirtualnemedia.pl

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Piotr i Paweł RSS ALERT    /    SPAR RSS ALERT    /    przejęcia RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    delikatesy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.85.214.0
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.