Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Eksperci: Chińska żywność jest konkurencyjna cenowo, ale nie zaleje polskiego rynku

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
  • Data: 03-11-2011, 11:47
Eksperci: Chińska żywność jest konkurencyjna cenowo, ale nie zaleje polskiego rynku
Fot. zelaznastudio.pl.

Produkty spożywcze eksportowane z Chin wciąż cieszą się powodzeniem na krajowym rynku, z powodu niskiej ceny, jednak mają opinię gorszych jakościowo i mniej bezpiecznych. Zdaniem ekspertów, nie grozi nam w najbliższym czasie zalew żywności chińskiej.

- Chińska żywność jest konkurencyjna na polskim rynku, jednak nie ze względu na jakość, lecz na cenę oraz "orientalne walory". Ogromną popularnością cieszy się np. filet z kurczaka w chińskich ziołach, który sprowadzany jest na teren Unii w ogromnych wręcz ilościach. W tym roku w samej Polsce o kontyngent na ten towar ubiegało się ponad 100 przedsiębiorstw - mówi Aleksandra Pogorzelska z firmy handlowej Avalon Foods.

Spółka posiada biuro handlowe w Chinach i na Filipinach. Do Azji sprzedaje wieprzowinę i drób.

Ilona Suwała, technolog żywności Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP ocenia, że rynek polski i europejski budzi coraz większe zainteresowanie eksporterów z Chin. Niesie to za sobą zarówno korzyści jak i zagrożenia. - Importując towary z Chin powinniśmy uważać przede wszystkich na bezpieczeństwo żywności - komentuje Ilona Suwała.

Zdaniem Marcina Kubielskiego, z firmy Sinco, nie czeka nas w najbliższym czasie zagrożenie ze strony żywności chińskiej. - Skala eksportu żywności z Chin do Polski jest wciąż stosunkowo niska. Oczywiście możemy tutaj wspomnieć o słynnych chińskich truskawkach, czy czosnku - są jednak metody by kontrolować sytuację oraz narzędzia, które UE może wprowadzić by chronić unijnych producentów - mówi Marcin Kubielski.

- Większym problemem jest niska jakość chińskich produktów spożywczych, które do nas trafiają - naszpikowanych chemią i substancjami poprawiającymi ich wygląd, by przetrwały długi czas transportu. Najlepszą zatem metodą na konkurowanie z tanim, chińskim eksportem będzie uświadamianie społeczeństwa i oferowanie lepszych i zdrowszych produktów przez rodzimych producentów - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Igor Kobek 01-12-2011, 15:13:
Z ciekawością przeczytałem wypowiedzi firm oferujących produkty spożywcze z Azji.
Co do niskiej jakości produktów pochodzenia Azjatyckiego a szczególnie z Chin, to tym są tylko i wyłącznie Polscy importerzy winni, którzy patrzą na cenę a nie na jakość sprowadzanego produktu. Do tego są zmuszeni, bo klienci/kupcy w sieciach handlowych jak i działach firm HoReCa, kierują się tylko i wyłącznie ceną. Patrząc się na temat nie tylko Polskiego rynku ale włąsnie Europejskiego, spostrzegamy róznice jakościowe towarów wysyłanych do Europy. Z tym jesteśmy na co dzień skonfrontowani przez naszych klientów, dla których się nie liczy jakość, ale tylko cena. Jak to jest możliwe, że kupiec międzynarodowego koncernu handlowego w Niemczech nalega na jakość produktu n.p. marki własnej i cena w tym momencie jest trzeciożędna, a kupiec tego samego koncernu w Polsce odpowiada że jakość się nie liczy (nawet w produkcie marki własnej) i jest ważna tylko cena. To samo spotykamy u klientów HoReCa i dostarczających do gastronomii. Nie liczy się czy produkt ma barwniki naturalne i inne adytywy. Produkt może mieć nawet 10 sztucznych barwników i innych adytywów, nie ważne skąd pochodzi towar, najważniejsze żeby było tanio.
Bywając w Chinach i innych krajach Azji, widuję nowoczesne fabryki posiadające międzynarodowe standarty jakościowe. Azjaci i szczególnie Chińczycy są wstanie wyprodukować bardzo dobrej jakości produkty spożywcze. Ale tak długo jak mentalność cenowa jest pierwszo- i drugożędna, a jakość nie brana pod uwagę przez odpowiedzialne osoby za zakupy w sieciach i innych sektorach branży spożywczej w Polsce, tak szybko w tym łańcuchu zaopatrzeniowym się dużo nie zmieni.
Jako jeden z największych importerów i dystrybutorów produktów spożywczych z Azji i ponad 40 letnim doświadczeniem w tym sektorze, i obecności od kilku lat na rynku Polskim, wyżej wymieniona sytuacja moim zdaniem jest obecnie niestety codzienna.
Igor Kobek
KK Polska Sp.zo.o.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 643) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH