Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Eksperci: Na geofencingu najwięcej zyskają średniej wielkości sieci. Mogą zwiększyć sprzedaż nawet o 10 proc

Dzięki oznaczaniu stref geofence można zbierać dane o lokalizacji klientów, analizować je i na tej podstawie przygotowywać spersonalizowane oferty. Nie dość, że sieć handlowa trafia z odpowiednim komunikatem do wybranej grupy osób, to jeszcze zyskuje wiedzę o tym, w jakim stopniu jej kampania okazała się skuteczna. Zdaniem niektórych specjalistów, to pozwala podnieść sprzedaż o kilka procent.

Eksperci: Na geofencingu najwięcej zyskają średniej wielkości sieci. Mogą zwiększyć sprzedaż nawet o 10 proc
fot. materiały prasowe

To narzędzie szczególnie posłuży średnim graczom na rynku, którzy nie mają zbyt dużych budżetów do inwestowania w reklamy telewizyjne.

– Nieoficjalnie mówi się, że tylko połowa każdej inwestycji w marketing produktowy zawsze działa. Ale niestety nigdy nie wiadomo, które 50% było skuteczne. Moim zdaniem, geofencing rozwiązuje ten problem, ponieważ pozwala dokładnie badać klientów zarówno przed kampanią, jak i po jej zakończeniu. I to jest kluczowe dla sieci handlowych, które chcą podnosić sprzedaż swoich produktów – mówi Maciej Tygielski, Szef Sprzedaży w Grupie AdRetail.

Geofencing precyzyjnie mierzy ilość i długość czasu spędzonego w danej strefie geofence. Dzięki temu właściciel placówki handlowej wie, że np. tysiąc osób przychodzi do jego sklepu tylko 2 razy w tygodniu. Mając taką informację, może postawić sobie za cel podniesienie częstotliwości ich odwiedzin. Wówczas należy skierować określone działania marketingowe tylko do tych konsumentów i mierzyć, jak wzrasta wskaźnik, np. na przestrzeni 2 miesięcy. Cała akcja mogłaby kosztować 20 tys. zł i byłaby to w pełni wykorzystana inwestycja. Nie dość, że sieć trafiłaby z odpowiednim komunikatem do właściwych klientów, to jeszcze zyskałaby wiedzę o tym, w jakim stopniu kampania okazała się skuteczna.

– Z taką wiedzą można stopniowo podnosić sprzedaż, ale należy dobrze opracować kampanię marketingową. I w tym również może pomóc geofencing. Identyfikowanie klienta po miejscach, w których przebywa, pozwala na przygotowanie dla niego lepiej dopasowanej oferty. Do niedawna zbieranie informacji o zainteresowaniach konsumentów było możliwe tylko online, w oparciu o odwiedzane przez użytkowników strony internetowe. Teraz można wyszukiwać ich w realu. I to jest ogromna szansa dla tradycyjnego handlu – zauważa Maciej Tygielski.

Nikogo już nie dziwi, że zostawienie śladu poszukiwań w wyszukiwarce internetowej oznacza natychmiastowe natężenie reklamy szukanej wcześniej oferty w każdym cyfrowym formacie. Geofencing pozwala dokładnie na to samo, tylko w rzeczywistym świecie. Tworzona jest historia przekraczania kolejnych stref geofence przez konsumenta. Widać również te, które regularnie omija. Sklepy mogą przyciągać nowych klientów wyjątkowymi rabatami. A centra handlowe są w stanie analizować różne odcinki na swoim terenie i zamieniać miejscami najemców lokali, zgodnie z faktycznymi zwyczajami klientów.

więcej informacji:

geofencing RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.52.4
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.