REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Eksperci: Przyszłość handlu to kanał nowoczesny i format franczyzowy

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 16-05-2016, 11:32
Eksperci: Przyszłość handlu to kanał nowoczesny i format franczyzowy
Fot. shutterstock

Rynek handlu detalicznego jest poddany ciągłej presji ewoluowania w reakcji na zmiany zachowań konsumentów, działania konkurentów czy zmiany otoczenia. Zmiany zachowań klientów – postawienie na niskie ceny, a potem docenienie wygody – w połączeniu ze spowolnieniem gospodarczym oraz działaniami dyskontów, wyhamowały kolejne otwarcia nowych hal hipermarketów. Swoją szansę wykorzystały również supermarkety, które do tego czasu pozostawały w cieniu szybko wzrastających hipermarketów . Eksperci wskazują, iż na rynku będą w przyszłości dominowały dwa formaty – kanał nowoczesny oraz format franczyzowy – podaje Fundacja Republikańska w raporcie „Rynek detalicznego handlu spożywczego w Polsce”.

REKLAMA

Po latach szybkiego rozwoju i budowania skali, ekspansja dyskontów również uległą spowolnieniu - jeszcze niedawno Biedronka planowała wzrosty po 300 netto rocznie nowych sklepów, obecnie zaś jest to mniej niż połowa tej liczby. Spowodowane to było szybką ekspansją sieci, których nowe lokalizacje zaczęły kanibalizować sprzedaż okolicznych placówek – podaje Fundacja Republikańska w raporcie „Rynek detalicznego handlu spożywczego w Polsce”.

Wielkie sieci przeprowadziły pierwsze zamknięcia nietrafionych lokalizacji, sprzedaż na tych samych placówkach rok do roku zaczęła spadać. Obecnie wraz ze zwolnieniem ekspansji i skupieniem się na rozwoju już istniejących sklepów, dyskonty ponownie osiągają wzrosty sprzedaży. W tym samym czasie jeden proces trwa z żelazną konsekwencją – likwidacja małych niezależnych sklepów. Właściciele tych placówek czasami mają jeszcze szansę przyłączyć się do jakiejś sieci franczyzowej ale w większości wypadków kończy się to zamknięciem ich sklepu – czytamy w raporcie.

Eksperci wskazują, iż na rynku będą w przyszłości dominowały dwa formaty – kanał nowoczesny oraz format franczyzowy. W wielu wypadkach wsparcie sieci franczyzowej lub hurtowni jest szansą dla małych niezależnych sklepów na dalsze przetrwanie na rynku. Bardzo ważny jest w takim wypadku, odpowiedni wybór sieci franczyzowej przez przedsiębiorcę, uwzględnienie specyfiki sklepu i otoczenia oraz dopasowanie tego do danego formatu – podaje Fundacja Republikańska.

Ponadto istnieją formaty na zasadzie ajencyjnego najmu sklepu przez przedsiębiorcę. W takich wypadkach wymagana jest szczególna ostrożność, gdyż margines na błędną decyzję jest maksymalnie mały dla ajenta przy minimalizacji ryzyka ze strony sieci – informują eksperci Fundacji Republikańskiej.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Alicja 17-05-2016, 09:23:
A gdzie w analizach e-commerce (m-commerce)? przecież młode pokolenie wchodzące teraz na rynek pracy nie wyobraża sobie życia bez smartphona z ciągłym dostępem do internetu z wykorzystaniem którego można komunikować się, kupować i bawić się. Co więcej e-commerce wchodzi też już w obszar handlu hurtowego dla którego jest to idealne rozwiązanie

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 264) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH