Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Eksperci: Sieci handlowe za pomocą foliówek mogą wzmocnić wizerunek, ale tego nie robią

  • Autor: MondayNews
  • Data: 23-03-2018, 09:37
Eksperci: Sieci handlowe za pomocą foliówek mogą wzmocnić wizerunek, ale tego nie robią
fot. Shutterstock

Już prawie kwartał obowiązuje zakaz darmowego wydawania jednorazowych, foliowych opakowań. Wydaje się, że po wprowadzonej regulacji klienci mniej z nich korzystają, bo nie chcą tracić pieniędzy, nawet drobnych kwot. Zdaniem ekspertów, sieci powinny podawać w gazetkach promocyjnych koszt zakupu siatek w celu edukacji. Ucząc konsumentów ekologicznego zachowania, zaczną być postrzegane jako podmioty odpowiedzialne społecznie – informuje agencja MondayNews.

I to będzie dla nich największym zyskiem, bo sprzedaż reklamówek przynosi tak naprawdę znikomy zarobek. Tymczasem rozbieżności cenowe mogą świadczyć o tym, że niektóre sieci chcą jednak skorzystać finansowo na wdrożeniu nowych przepisów. Z ostatniego badania platformy TakeTask wynika, że ceny torebek wahają się od 0,25 zł do ponad złotówki. Najtańsze są w dyskontach, a najdroższe – w supermarketach.  

Klienci chcą wiedzieć

Jak przypomina Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, handel jest zobligowany do pełnego informowania o cenach wszystkich towarów. Dotyczy to również toreb foliowych. Za reklamówki z tworzywa sztucznego o grubości od 15 do 49 mikrometrów każdy sklep lub hurtownia pobiera tzw. opłatę recyklingową. Są z niej zwolnione siatki mające powyżej lub poniżej tych wartości.

– Informacja o cenie płatnej siatki jest pożądana przez klientów, bo jest to taki sam produkt, jak każdy inny. Jednak wartość torebki na zakupy nie ma kluczowego znaczenia dla marketingu sieci handlowych. Dlatego podawanie w gazetkach promocyjnych komunikatów, dotyczących odpłatności za tego rodzaju towar, powinno należeć do decyzji poszczególnych firm. Nie można im tego narzucić – mówi Maciej Ptaszyński z Polskiej Izby Handlu.

Zdaniem Karola Kamińskiego z Grupy AdRetail, konsumenci jak najbardziej oczekują komunikatów dotyczących cen tzw. foliówek, bo nie chcą przepłacać. Takie dane powinny być przedstawiane w gazetkach, ale nie z pobudek czysto informacyjnych czy marketingowych, lecz przede wszystkim w celu prewencyjnym. Dzięki temu, klienci będą zużywali coraz mniej tego typu opakowań. Ograniczenie eksploatacji reklamówek właściwie już można zaobserwować w sklepach. W opinii eksperta, nie jest to efektem dbania o środowisko, tylko wynika z niechęci ponoszenia dodatkowej opłaty.

– Konsumenci zwyczajnie nie znają cen reklamówek, dlatego wymagają informacji w tym zakresie. Każda sieć ma inną politykę, a klient powinien wiedzieć, ile będzie musiał zapłacić za tzw. foliówkę w danym sklepie. Natomiast z upływem czasu ta potrzeba będzie zanikała, w związku ze zmianą nawyków Polaków. Przestaniemy kupować za każdym razem nowe torebki. Będziemy nosili przy sobie mocniejsze i grubsze siatki lub materiałowe torby, podobnie jak portfel, bez którego nie wychodzi się na zakupy – tłumaczy Hubert Majkowski z Hiper-com Poland.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (10 461) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane