Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: 5 market podobny do Żabki. Widać też różnice

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 12-05-2017, 10:42
Ekspert: 5 market podobny do Żabki. Widać też różnice
Wiktor Miałkowski, partner Pro Business Solutions fot. Partner Pro Business Solutions

Niedawno otwarty koncept sklepu convenience 5 market, ma być uzupełnieniem rodziny formatów sklepowych Emperii, takich jak Stokrotka i Stokrotka Market. Sklepy mają mieć wielkość 100-150 metrów, a więc będą najmniejsze spośród wyżej wymienionych. Wydaje się to logicznym krokiem, ponieważ chcąc posiadać sklepy w centrach miast, gdzie siła zakupowa mieszkańców jest wyższa, trzeba się liczyć z mniejszą dostępnością dużych lokali oraz wysokimi czynszami - komentuje Wiktor Miałkowski, Partner w Pro Business Solutions.

- Jest to też szansa, aby konkurować z największą siecią sklepów convenience w Polsce, czyli Żabką i jej nieco większym uzupełnieniem, czyli sklepami FreshMarket. Obie marki kupił niedawno fundusz CVC Partners i na pewno będzie inwestował w ich rozwój - komentuje Wiktor Miałkowski, Partner w Pro Business Solutions.

Jego zdaniem można doszukiwać się podobieństwa „5 market” do najnowszego formatu „Żabki” wprowadzonego na rynek w połowie 2016 roku oraz sklepów FreshMarket. Na zewnątrz dominuje ciemna zieleń, a w środku jasne drewno. Oferta również jest bardzo podobna.

- Ciekawą różnicą, którą klient zobaczy na pierwszy rzut oka, jest wyklejenie okien atrakcyjnymi zdjęciami produktów dostępnych w sklepie. Z drugiej jednak strony, takie rozwiązanie automatycznie ogranicza możliwość wsparcia oferty promocyjnej sklepu poprzez plakaty w witrynach, tak jak robi to Żabka. A jest to dosyć istotne, uwzględniając wysokie nakłady reklamowe konkurencji, na które nowa marka raczej nie może liczyć - mówi ekspert.

Dodaje, że ciekawostką jest również sama nazwa „5 market” i jej rozwinięcie „Zakupy na piątkę”. - Takie hasło wskazywałoby na pozycjonowanie sklepu do grupy docelowej ludzi w średnim i starszym wieku, ponieważ dla młodego pokolenia, najwyższą oceną jest „szóstka”, a chyba o takie skojarzenie chodziło autorom.  Ani samo logo, ani hasło nie definiują sklepu, tak jak np. w przypadku Żabki czyni to slogan „mały wielki sklep” - tłumaczy Miałkowski.

Podkreśla, że zapowiedzi Emperii o testowaniu różnej oferty w kilku sklepach testowych, pokazują kompleksowe i przemyślane podejście do nowego konceptu, którego ostateczny kształt pojawi się zapewne w przyszłym roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 386) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.