Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert ARSS: Maleje udział zagranicznych sieci w liczbie operatorów franczyzowych na polskim rynku

  • Autor: Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych/portalspozywczy.pl
  • Data: 16-09-2010, 11:09
Ekspert ARSS: Maleje udział zagranicznych sieci w liczbie operatorów franczyzowych na polskim rynku

Na polskim rynku jest już obecnych 110 zagranicznych sieci, które rozwijają się tutaj poprzez franczyzę są to m.in. Spar, Intermarché, czy McDonald's. Najliczniej reprezentowana jest branża odzieżowa, gastronomiczna oraz urodowa - wynika z raportu Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych.

Wiele najbardziej znanych zagranicznych marek swój sukces na naszym rynku zawdzięcza m.in. polskim franczyzobiorcom. Spośród blisko 400 stacji paliw BP działających w Polsce niemal połowa to stacje partnerskie. Z 243 restauracji McDonald's aż 103 są własnością franczyzobiorców. Połowa pizzerii hiszpańskiej sieci Telepizza jest w rękach polskich inwestorów. Podobnie jest w przypadku sklepów z kosmetykami naturalnymi Yves Rocher.

Są też takie sieci jak Spar, Intermarché, Bricomarché, Kodak Express czy też Szkoły Muzyczne Yamaha, które swój rozwój oparły wyłącznie o polskich niezależnych przedsiębiorców i nie posiadają u nas żadnych placówek własnych.

Przykłady można by mnożyć. Bowiem w naszym kraju funkcjonuje już 110 sieci zagranicznych, które proponują polskim przedsiębiorcom działalność pod ich marką. Do tej pory w ramach tych systemów otwarto ok. 5550 jednostek Polsce, z czego 3355 prowadzonych jest przez franczyzobiorców. W raporcie ARSS uwzględniono tylko systemy franczyzowe dostępne dla wszystkich potencjalnych inwestorów. Nie uwzględniono zaś sieci rozwijanych tutaj wyłącznie przez masterfranczyzobiorców jak np. KFC, Pizza Hut czy Burger King.

Na polskim rynku próbują rozwinąć skrzydła sieci, które swe pierwsze kroki stawiały w różnych zakątkach świata - od bliskich nam geograficznie Niemiec, Czech, Węgier czy Austrii po Australię, Kanadę oraz Japonię.

Największymi sukcesami mogą pochwalić się Francuzi, którzy stworzyli aż 19 sieci rozwijanych teraz także w Polsce. Największe i najbardziej znane to niewątpliwie Carrefour (321 sklepów, w tym 43 franczyzowe), Intermarché (149 supermarketów franczyzowych), 5 à Sec (110 pralni, w tym 10 franczyzowych) oraz Point S (103 serwisy oponiarskie, w tym 48 partnerskich).

Wyjątkowo dużo sieci francuskich można znaleźć w branży urodowej, nie są one jednak tak liczne jeśli chodzi o liczbę placówek. Wyróżnimy tu jednak na pewno Yves Rocher (81 drogerii, w tym 38 franczyzowych) oraz Jean Louis David (33 salony fryzjerskie, w tym 9 franczyzowych).

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 465) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.