Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert BGŻ na VI FRSiH: Eksport coraz ważniejszy dla branży spożywczej

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 06-11-2013, 18:02
Ekspert BGŻ na VI FRSiH: Eksport coraz ważniejszy dla branży spożywczej
Marta Skrzypczyk, Koordynator Zespołu Analiz Sektora Rolno-Spożywczego, Departament Analiz Makroekonomicznych i Sektorowych, BGŻ SA

- Od momentu wejścia Polski do Unii Europejskiej przyspieszył rozwój naszego przemysłu spożywczego. Rośnie wartość produkcji sprzedanej oraz rośnie eksport. Jeszcze przed przystąpieniem Polski do UE udział eksportu w przychodach w branży sięgał kilkunastu procent, a w ubiegłym roku było to już ponad 30 proc - mówiła Marta Skrzypczyk z Departamentu Analiz Makroekonomicznych i Sektorowych w BGŻ SA podczas panelu "Biznes i technologie - innowacje w zarządzaniu przedsiębiorstwem branży FMCG", który odbył się w ramach VI Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

- To, co dzieje się na rynkach światowych, coraz bardziej wpływa na wyniki krajowych firm, na uzyskiwane zyski, a także na wszystkie wskaźniki efektywnościowe. To, że w tym kierunku poszliśmy, to oczywiście w dużym stopniu zasługa tego, że mieliśmy dostęp do rynku unijnego, gdyż to właśnie na nim sprzedajemy najwięcej produktów - mówiła Skrzypczyk.

- Z drugiej strony pomogło nam również to, że musieliśmy się dostosować do standardów unijnych, odpowiednich wymogów sanitarnych i weterynaryjnych, w związku z czym chwilę przed wstąpieniem i po wstąpieniu do Unii Europejskiej było widać bardzo wyraźne zwiększenie nakładów inwestycyjnych. W 2003 roku było widać, że te nakłady w przemyśle spożywczym zwiększyły się prawie o 30 proc. w ciągu jednego roku, podczas gdy w całej gospodarce właściwie były stabilne - to był ok. dwuprocentowy wzrost - zauważyła przedstawicielka BGŻ.

Jak komentowała ekspertka, pierwsze inwestycje w polskiej branży spożywczej to były przede wszystkim inwestycje w modernizację, natomiast w późniejszych latach coraz częściej inwestowano w rozbudowę mocy produkcyjnych. Dlaczego? - Ponieważ się okazało, że jednak odnosimy sukcesy na rynku unijnym, możemy sprzedawać więcej. To stymulowało przedsiębiorstwa do zwiększania mocy i wartości produkcji - podkreśliła Skrzypczyk.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH