REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Ekspert: Biedronka coraz bardziej daje się we znaki konkurencji

  • Autor: Magda Brzózka, Paulina Bełżecka, portalspozywczy.pl
  • Data: 19-08-2013, 11:13
Ekspert: Biedronka coraz bardziej daje się we znaki konkurencji
Marek Dojnow, partner zarządzający w Fidea. Fot. Piotr Waniorek, zelaznastudio.pl

- Na całym świecie formuła jakościowego dyskontu cieszy się popularnością. Uważam więc, że Biedronka nadaje pewien trend i pewnie wciąż będzie świadomie przesuwać się w kierunku supermarketów. Nie wiadomo jak ten sklep będzie się docelowo nazywać, czy nadal będzie się na niego mówić dyskont, ale na pewno będzie szedł za oczekiwaniami konsumentów - w miarę jak konsumenci będą chcieli sięgać po bardziej urozmaicone produkty nie tracąc z pola widzenia ceny - ocenia Marek Dojnow, partner w Fidea.

REKLAMA

Jego zdaniem, Biedronka prawdopodobnie w najbliższym czasie nie będzie rozwijać się poprzez franczyzę. - W przypadku Biedronki wydaje mi się że nie jest to sprawa pierwszej pilności, uważam, że mają oni bardzo skuteczny model rozwoju sieci własnych sklepów i będą to robili w tej formule przynajmniej przez najbliższy czas - mówi Marek Dojnow w rozmowie z serwisem portalpozywczy.pl.

Jak mówi, w czasie dekoniunktury i stagnacji, Biedronka już daje się we znaki konkurencji. - Hipermarkety tracą klientów na rzecz dyskontów, zwłaszcza Biedronki. Sklepy typu convenience jak Żabka powinny być mniej tym dotknięte. Gdyby stagnacja przemieniła się w recesję, śmiem twierdzić, że Biedronka nadszarpnęłaby jeszcze bardziej konkurencję. Przy obecnym trudnym rynku jedynymi sieciami, które nie tracą pieniędzy są pewnie: Biedronka, Lidl i Polomarket, no i może Żabka. Reszcie rynku kryzys daje się mocno we znaki - mówi ekspert.

W jego ocenie, z uwagi na tradycję rodzimego niemieckiego rynku Lidl, będzie tkwił dalej w formuje dyskontowej i dopiero kiedy zobaczy że tam słabnie, być może będzie się przesuwał za Biedronką w górę rynku jakościowego.

- Dziwi słaba obecność w Polsce sieci Aldi z ich modelem hard dyskontu. Pojawiają się jednak pogłoski, że Aldi może szykować się z dużą inwestycją w Polsce - mówi Marek Dojnow.

- Nie zapominajmy o tak dużych i poważnych graczach jak Polomarket, który obecnie jest trzecią siłą rynku dyskontowego w Polsce z 400 sklepami i potencjałem przesuwania się w górę. To ostatni bardzo poważny niezależny polski gracz na rynku. Kolejnym graczem jest Netto - moim zdaniem Duńczycy będą rozwijać się organicznie i zadowolą się nawet pozycją numer cztery, bo dla nich czwarta pozycja na rynku polskim i tak oznacza więcej sklepów niż w Danii - dodaje.

KOMENTARZE: (7)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Zawsze prawdomówny portugalczy 21-08-2013, 09:25:
Eurocash przejął wszystko co sensowne w hurcie, Biedra to potęga po przęjęciu Plusa przyśpieszyła , moze teraz przejmą UOKiK ? Bo tylko on potrzebny do kontroli wszystkiego
  • mike 21-08-2013, 00:44:
Właśnie, ciekawe.... Polo to supermarket, nie dyskont ale przy ich już gęstości i sali identycznej metrażowo jak dyskonty, idzie niezauważalny do przodu.... czyli mamy jednak polskiego gracza
  • przemek 20-08-2013, 18:33:
też się dziwię, że uokik się nie zajmuje biedrą.
no i skąd wniosek o wyższej jakości biedronki nad lidlem? przecież jest odwrotnie.

Zobacz wszystkie komentarze (7)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 495) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH