Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Ekspert: Biedronka coraz bardziej daje się we znaki konkurencji

- Na całym świecie formuła jakościowego dyskontu cieszy się popularnością. Uważam więc, że Biedronka nadaje pewien trend i pewnie wciąż będzie świadomie przesuwać się w kierunku supermarketów. Nie wiadomo jak ten sklep będzie się docelowo nazywać, czy nadal będzie się na niego mówić dyskont, ale na pewno będzie szedł za oczekiwaniami konsumentów - w miarę jak konsumenci będą chcieli sięgać po bardziej urozmaicone produkty nie tracąc z pola widzenia ceny - ocenia Marek Dojnow, partner w Fidea.

Ekspert: Biedronka coraz bardziej daje się we znaki konkurencji
Marek Dojnow, partner zarządzający w Fidea. Fot. Piotr Waniorek, zelaznastudio.pl

Autor: Magda Brzózka, Paulina Bełżecka, portalspozywczy.pl
Data: 19-08-2013, 11:13

Jego zdaniem, Biedronka prawdopodobnie w najbliższym czasie nie będzie rozwijać się poprzez franczyzę. - W przypadku Biedronki wydaje mi się że nie jest to sprawa pierwszej pilności, uważam, że mają oni bardzo skuteczny model rozwoju sieci własnych sklepów i będą to robili w tej formule przynajmniej przez najbliższy czas - mówi Marek Dojnow w rozmowie z serwisem portalpozywczy.pl.

Jak mówi, w czasie dekoniunktury i stagnacji, Biedronka już daje się we znaki konkurencji. - Hipermarkety tracą klientów na rzecz dyskontów, zwłaszcza Biedronki. Sklepy typu convenience jak Żabka powinny być mniej tym dotknięte. Gdyby stagnacja przemieniła się w recesję, śmiem twierdzić, że Biedronka nadszarpnęłaby jeszcze bardziej konkurencję. Przy obecnym trudnym rynku jedynymi sieciami, które nie tracą pieniędzy są pewnie: Biedronka, Lidl i Polomarket, no i może Żabka. Reszcie rynku kryzys daje się mocno we znaki - mówi ekspert.

W jego ocenie, z uwagi na tradycję rodzimego niemieckiego rynku Lidl, będzie tkwił dalej w formuje dyskontowej i dopiero kiedy zobaczy że tam słabnie, być może będzie się przesuwał za Biedronką w górę rynku jakościowego.

- Dziwi słaba obecność w Polsce sieci Aldi z ich modelem hard dyskontu. Pojawiają się jednak pogłoski, że Aldi może szykować się z dużą inwestycją w Polsce - mówi Marek Dojnow.

- Nie zapominajmy o tak dużych i poważnych graczach jak Polomarket, który obecnie jest trzecią siłą rynku dyskontowego w Polsce z 400 sklepami i potencjałem przesuwania się w górę. To ostatni bardzo poważny niezależny polski gracz na rynku. Kolejnym graczem jest Netto - moim zdaniem Duńczycy będą rozwijać się organicznie i zadowolą się nawet pozycją numer cztery, bo dla nich czwarta pozycja na rynku polskim i tak oznacza więcej sklepów niż w Danii - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Marek Dojnow RSS ALERT    /    Fidea RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT    /    Lidl RSS ALERT    /    Polomarket RSS ALERT    /    Netto RSS ALERT    /    dyskonty RSS ALERT    /    hipermarkety RSS ALERT

KOMENTARZE (7)

  • realista 2013-08-19 14:57:57
    Klient nie odróżnia formatów sklepów! Podział według klienta to mały sklep (Żabka, sklepy tradycyjne), duży sklep (Biedronka, Lidl, POLOmarket) i hipermarkety (Kaufland, Tesco, Carrefour). Niestety producenci ciągle nie dostosowali swoich struktur i traktują dyskonty, jako osobny kanał sprzedaży. 900 miast 2300 Biedronek = każda duża akcja promocyjna w JMD odbija się spadkiem sprzedaży u pozostałych operatorów (np. aktualne dwu cyftrowe spadki coca coli, kampanii piwowarskiej, nestle i nivea w superach są odzwierciedleniem ich dużego zaangażowania w Biedronce). Oczywiście można dyskutować, czy obecność Lecha, majonezu Winiary, kremu nivea itd. w specjalnych gramaturach w jmd w równie specjalnych cenach w 2300 sklepach nie ma wpływu na ich sprzedaż w pozostałych sklepach?
  • wywalać wywalać!!! 2013-08-19 15:08:25
    moim zdaniem obecność marek w specjalnych gramaturach i cenach i pernamentne promocje w 2300 sklepach: Tymbark pet 1,5L 3,99zł, pepsi 2x1,75L 4,44zł, coca cola 2x1,75L 4,99zł, wody żywiec 1,29zł, wody smakowe żywiec 1,99zł, krem nivea 300g 16,99, domestos 1L 7,99zł, szampon timotei 7,39zł, kulki antyperspirant nivea 7,35zł, Tymbark aseptic 1,75L 3,05zł itd. zupełnie nie mają związku ze spadkami sprzedaży w pozostałych kanałach dziwie się Kupcom, że w ogóle trzymają odpowiedniki tych marek na swoich półkach skoro wpływają tylko na negatywne odczyt pozycjonowania w oczach klientów, recepta: wywalać i tylko wywalać z półek produkty, które dostawcy listują w jmd!!!!!!! To tylko kilkaset SKU które maja swoje odpowiedniki na rynku!!!!!
  • polska urzędnicza 2013-08-19 17:24:08
    dziękujemy uokiku - to dzięki twej zaćmie polski handel idzie na dno - dziękujemy!
  • janussz 2013-08-19 19:44:53
    1.Polo market to supermarket 2. Lidl jako 1 postawił na jakość a Biedronka go skopiowała
  • przemek 2013-08-20 18:33:48
    też się dziwię, że uokik się nie zajmuje biedrą. no i skąd wniosek o wyższej jakości biedronki nad lidlem? przecież jest odwrotnie.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.240.35
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.