Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: Biedronka kontra Lidl – dwa sposoby na aranżację sklepów

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 26-10-2017, 10:22
Ekspert: Biedronka kontra Lidl – dwa sposoby na aranżację sklepów
Fot. shutterstock

Biedronka i Lidl reprezentują dwa różne rodowody i dwie różne strategie rozwoju. Obie sieci należą do kategorii dyskontów, rodzi się jednak pytanie czy więcej pomiędzy nimi różnic czy podobieństw - mówi Wiktor Miałkowski, Partner w Pro Business Solutions.

- Dzisiejszy dyskont to mix sklepu convenience, czyli położonego blisko, otwartego od rana do późnego wieczora i oferującego podstawowe produkty, dyskontu z atrakcyjnymi cenami oraz delikatesów, z ofertą towarów z wysokiej półki, których nie znajdziemy w „zwykłym” sklepie - mówi Wiktor Miałkowski, Partner w Pro Business Solutions.

Dodaje, że właśnie taki kierunek obie sieci próbują wzmacniać, również na poziomie wyglądu sklepów, co z kolei uwidacznia pewne różnice i to w kilku aspektach. Zobaczyć można je w przeciętnych sklepach, działających w różnych miejscach w Polsce. Przykładem może być nowa Biedronka otwarta wiosną w Wilkasach koło Giżycka i Lidl w Grodzisku Mazowieckim, który przeszedł całkowitą wymianę mebli i stylizacji wnętrza w trakcie ostatnich wakacji.

- W Biedronce można zauważyć południowe podejście do projektu wnętrza, a więc połączenie różnych kolorów i wzorów mebli, zróżnicowaną komunikację marketingową na poziomie czcionek na zwieńczeniach regałów i użytych technologii ich wykonania. W całym sklepie dominuje kolor żółty, który jest oczywiście kolorem sieci, natomiast w dużej ilości nie niesie żadnej wartości dodanej.
Część regałów zastosowana w sklepie należy to tych najprostszych. Kontrastują one z czarnymi regałami z ekspozycją alkoholi, które zazwyczaj w tym wykonaniu pojawiają się jedynie w delikatesach. Właśnie na poziomie oferty alkoholi widać pierwszą różnicę pomiędzy Biedronką a Lidlem. W pierwszej ekskluzywnie wyeksponowano zarówno wino, jak i alkohole mocne, tymczasem w Lidlu rozwiązania ekspozycyjne premium, zastosowano wyłącznie w sekcji win - mówi ekspert.

- Polskie sklepy Lidla całymi garściami czerpią z doświadczeń firmy matki, która lubi eksperymentować, co widać szczególnie w Niemczech i Szwecji. O ile w tym sklepie również pojawiają się różne wzory mebli, co jest naturalne przy tak rozbudowanej i różnorodnej ofercie, o tyle całość jest spięta wokół jednego prostego elementu, jakim jest czarny kolor pojawiający się na każdym meblu oraz w materiałach nawigacyjnych użytych na ścianach sklepu. Sam kolor czarny podświadomie kojarzy się produktem premium, co zresztą zostało użyte konsekwentnie przez Lidla na etykietach marki własnej premium „Deluxe” - dodaje.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 166) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.