Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: Biedronka kontra Lidl – dwa sposoby na aranżację sklepów

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 26-10-2017, 10:22
Ekspert: Biedronka kontra Lidl – dwa sposoby na aranżację sklepów
Fot. shutterstock

Biedronka i Lidl reprezentują dwa różne rodowody i dwie różne strategie rozwoju. Obie sieci należą do kategorii dyskontów, rodzi się jednak pytanie czy więcej pomiędzy nimi różnic czy podobieństw - mówi Wiktor Miałkowski, Partner w Pro Business Solutions.

- Dzisiejszy dyskont to mix sklepu convenience, czyli położonego blisko, otwartego od rana do późnego wieczora i oferującego podstawowe produkty, dyskontu z atrakcyjnymi cenami oraz delikatesów, z ofertą towarów z wysokiej półki, których nie znajdziemy w „zwykłym” sklepie - mówi Wiktor Miałkowski, Partner w Pro Business Solutions.

Dodaje, że właśnie taki kierunek obie sieci próbują wzmacniać, również na poziomie wyglądu sklepów, co z kolei uwidacznia pewne różnice i to w kilku aspektach. Zobaczyć można je w przeciętnych sklepach, działających w różnych miejscach w Polsce. Przykładem może być nowa Biedronka otwarta wiosną w Wilkasach koło Giżycka i Lidl w Grodzisku Mazowieckim, który przeszedł całkowitą wymianę mebli i stylizacji wnętrza w trakcie ostatnich wakacji.

- W Biedronce można zauważyć południowe podejście do projektu wnętrza, a więc połączenie różnych kolorów i wzorów mebli, zróżnicowaną komunikację marketingową na poziomie czcionek na zwieńczeniach regałów i użytych technologii ich wykonania. W całym sklepie dominuje kolor żółty, który jest oczywiście kolorem sieci, natomiast w dużej ilości nie niesie żadnej wartości dodanej.
Część regałów zastosowana w sklepie należy to tych najprostszych. Kontrastują one z czarnymi regałami z ekspozycją alkoholi, które zazwyczaj w tym wykonaniu pojawiają się jedynie w delikatesach. Właśnie na poziomie oferty alkoholi widać pierwszą różnicę pomiędzy Biedronką a Lidlem. W pierwszej ekskluzywnie wyeksponowano zarówno wino, jak i alkohole mocne, tymczasem w Lidlu rozwiązania ekspozycyjne premium, zastosowano wyłącznie w sekcji win - mówi ekspert.

- Polskie sklepy Lidla całymi garściami czerpią z doświadczeń firmy matki, która lubi eksperymentować, co widać szczególnie w Niemczech i Szwecji. O ile w tym sklepie również pojawiają się różne wzory mebli, co jest naturalne przy tak rozbudowanej i różnorodnej ofercie, o tyle całość jest spięta wokół jednego prostego elementu, jakim jest czarny kolor pojawiający się na każdym meblu oraz w materiałach nawigacyjnych użytych na ścianach sklepu. Sam kolor czarny podświadomie kojarzy się produktem premium, co zresztą zostało użyte konsekwentnie przez Lidla na etykietach marki własnej premium „Deluxe” - dodaje.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 743) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH