Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Ekspert: Biedronka nie jest już najtańsza, a konkurenci rozwijają się szybciej

- Sklepy pod szyldem Biedronki nadal są ulubionym miejscem zakupów dla polskich konsumentów, jednakże na horyzoncie pojawia się zagrożenie. Portugalska sieć nie jest już najtańsza, asortyment ma stosunkowo ubogi, a niektóre sieci konkurencyjne rozwijają się szybciej. Sieć nadal będzie się rozwijać, lecz dynamika będzie się stopniowo zmniejszać - czytamy w Rankingu Sieci Detalicznych za luty 2018 przygotowanym przez Kondej Marketing.

Ekspert: Biedronka nie jest już najtańsza, a konkurenci rozwijają się szybciej
fot. shutterstock

Według autorów raportu, polski rynek handlu detalicznego branży spożywczej stanowi fenomen w skali europejskiej.

- W żadnym innym kraju nie ma tak dużej liczby małych i średnich sklepów, a tamtejsi mieszkańcy nie dokonują zakupów żywnościowych niemal codziennie. W konsekwencji dotychczasowych przeobrażeń, polski krajobraz handlowy jest bardzo zróżnicowany, dzięki czemu konsumenci mogą dowolnie wybierać miejsca zakupów. W tej intensywnej walce o względy nabywców znaczący udział mają hipermarkety, supermarkety, dyskonty, placówki convenience oraz sklepy osiedlowe i specjalistyczne, a nawet lokalne bazary. Tak szeroki wybór jest czymś najlepszym co może spotkać konsumentów na rynku. Z drugiej strony, nieodwracalne procesy globalizacyjne docierają również nad Wisłę i powodują, że największe sieci handlowe stopniowo zwiększają udziały rynkowe kosztem małych operatorów - pisze Andrzej Kondej, dyrektor zarządzający serwisu Rynekdetaliczny.pl oraz twórca Rankingu Sieci Detalicznych.

Jak dodaje, w Rankingu Sieci Detalicznych Kondej Marketing już od ośmiu lat dokonywana jest wszechstronna ocena większości grup handlowych działających na polskim rynku.

- Na końcowy wynik mają wpływ nie tylko elementy widoczne dla nabywców (wizerunek sklepów, asortyment, promocje czy ceny), lecz również m.in. rozwój strategiczny, dynamika sprzedaży czy aktywność na rzecz lokalnych społeczności. W poniższym zestawieniu Top10 polskiego rynku dominują sieci zagraniczne, a honor polskiego biznesu ratuje marka Dino - pisze Kondej.

Ranking luty 2018: (opisy pochodzą w całości z komunikatu prasowego Kondej Marketing - przyp. red.)

1. Biedronka

W aktualnej lutowej edycji Rankingu Biedronka nieznacznie wyprzedziła sieć hipermarketów Auchan. Sklepy pod szyldem Biedronki nadal są ulubionym miejscem zakupów dla polskich konsumentów, jednakże na horyzoncie pojawia się zagrożenie. Portugalska sieć nie jest już najtańsza, asortyment ma stosunkowo ubogi, a niektóre sieci konkurencyjne rozwijają się szybciej. Sieć nadal będzie się rozwijać, lecz dynamika będzie się stopniowo zmniejszać. To raczej dobra wiadomość dla polskich konsumentów, gdyż nie grozi im ograniczony wybór sklepu, między Biedronką i … Biedronką. W bliskim zasięgu będą mogli znaleźć również sklepy innych sieci.

więcej informacji:

sieci handlowe RSS ALERT    /    sieci handlowe w Polsce RSS ALERT    /    Kondej Marketing RSS ALERT    /    Andrzej Kondej RSS ALERT    /    Żabka RSS ALERT    /    Intermarche RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT    /    Tesco RSS ALERT    /    Netto RSS ALERT    /    Carrefour RSS ALERT    /    Kaufland RSS ALERT    /    Auchan RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Mm 2018-02-18 23:48:38
    .
  • sporadyczny klient-millenials 2018-02-25 14:32:31
    Co za odkrycie! Ja już 5 lat temu zauważyłem, że u konkurencji jestem w stanie taniej zrobić zakupy i przy kilkakrotnie większym wyborze. Do sklepów na literę \"b\" rzadko zaglądam.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.203.28.212
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.