REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Ekspert Biedronki: Świadomi klienci są bardziej lojalni

  • Autor: portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 27-06-2013, 10:58

- W proces budowania świadomości konsumentów powinni być zaangażowani wszyscy uczestnicy łańcucha dostaw w przemyśle spożywczym. Szczególną rolę odgrywać tu mogą sieci handlowe - mówi dr inż. Justyna Czarnacka-Szymani, Dyrektor Działu Rozwoju Jakości Produktu w Jeronimo Martins Polska.

REKLAMA

- Bezpośredni kontakt z milionami konsumentów dziennie, duże możliwości komunikacyjne - to tylko niektóre atuty sieci handlowych w walce o aktywnego i świadomego konsumenta - dodaje.

Niedawno w sieci sklepów Biedronka zakończyła się realizowana przez Instytut Żywności i Żywienia akcja "Czytajmy etykiety". - Przez trzy miesiące, w wybranych sklepach Biedronka na terenie całej Polski, klienci mogli korzystać z bezpłatnych porad dietetyków, otrzymać materiały ze wskazówkami prawidłowego żywienia, a także wziąć udział w badaniu na temat sposobu interpretacji etykiet produktów spożywczych. Byliśmy pozytywnie zaskoczeni popularnością akcji, w której wzięło udział ponad 12 tysięcy konsumentów. Duże zainteresowanie potwierdza, że Polacy chcą wiedzieć więcej na temat produktów, które kupują każdego dnia. Tego typu akcje to także dobra okazja do walki z wieloma mitami funkcjonującymi wokół żywności. Przykładem mogą być tzw. substancje dodatkowe, które w opinii wielu konsumentów są błędnie utożsamiane z "konserwantami". Wielu z uczestników naszej akcji w rozmowach z ekspertami Instytutu Żywności i Żywienia było zaskoczonych, że np. substancje dodatkowe, które uważa się za sztuczne, występują w naturze - na przykład, kwas benzoesowy jest zawarty w malinach czy borówkach - tłumaczy dr inż. Justyna Czarnacka-Szymani.

Jak tłumaczy, to, jakie informacje powinny być zawarte na etykiecie są regulowane przez dedykowane przepisy - będące zresztą w trakcie zmian. - To, czego wymaga prawo, powinno być jednak minimum, a nie maksimum dla producentów i sprzedawców żywności. Jak najwięcej cennych dla konsumentów informacji i przede wszystkim zachęta do ich czytania powinny być postulatem dla każdej sieci handlowej - mówi ekspertka.

- Warto także mieć na uwadze, że świadomi konsumenci dużo lepiej wiedzą, dlaczego kupują te, a nie inne produkty, tej, a nie innej marki. Edukacja konsumentów jest więc sposobem na przyciągnięcie ich do swojej oferty, oczywiście pod warunkiem, że ta spełnia najwyższe standardy jakości - podsumowuje. 

KOMENTARZE: (8)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • marian 28-06-2013, 09:17:
elegancki pomysl ze taki sklep robi cos razem z takim instytutem, wspolpraca na medal. az wraca wiara w lepsiejszy swiat zakupow:)
  • Klient 28-06-2013, 08:29:
Pomysł dobry. Fajnie tylko, jakby takie akcje byly kontynuowane, a nie było to tylko jednorazowe działanie pod publiczkę. Dobrze też byloby, żeby inne sieci sie do tej akcji włączyły.
  • Jakub 28-06-2013, 08:01:
Oczywiście się z tym zgadzam. Ja jestem lojalny wobec dobrych produktów, z których jestem zadowolony, co nie znaczy, że ich nie zmieniam co jakiś czas, szczególnie w przypadku środków czystości, bo używanie tego samego mydła czy szamponu powoduję u mnie alergię. Uważam jednak, że producenci kombinują tak często i tak często zmieniają skład czy masę produktu, że trzeba być ostrożnym. Artykuł mówi bardziej o lojalności wobec sklepu, a Biedronka czy Lidl to sklepy, wobec których trudno być lojalnym. Zmiany jakościowe w produktach, pod markami własnymi w dyskontach są tak częste, że trzeba non stop mieć się na baczności. Osobiście nie lubię dyskontów, własnie ze względu na to, że tak często zmieniają producentów, nie informując o tym klienta.

Zobacz wszystkie komentarze (8)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 614) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH