Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Ekspert Biedronki: Świadomi klienci są bardziej lojalni

- W proces budowania świadomości konsumentów powinni być zaangażowani wszyscy uczestnicy łańcucha dostaw w przemyśle spożywczym. Szczególną rolę odgrywać tu mogą sieci handlowe - mówi dr inż. Justyna Czarnacka-Szymani, Dyrektor Działu Rozwoju Jakości Produktu w Jeronimo Martins Polska.

- Bezpośredni kontakt z milionami konsumentów dziennie, duże możliwości komunikacyjne - to tylko niektóre atuty sieci handlowych w walce o aktywnego i świadomego konsumenta - dodaje.

Niedawno w sieci sklepów Biedronka zakończyła się realizowana przez Instytut Żywności i Żywienia akcja "Czytajmy etykiety". - Przez trzy miesiące, w wybranych sklepach Biedronka na terenie całej Polski, klienci mogli korzystać z bezpłatnych porad dietetyków, otrzymać materiały ze wskazówkami prawidłowego żywienia, a także wziąć udział w badaniu na temat sposobu interpretacji etykiet produktów spożywczych. Byliśmy pozytywnie zaskoczeni popularnością akcji, w której wzięło udział ponad 12 tysięcy konsumentów. Duże zainteresowanie potwierdza, że Polacy chcą wiedzieć więcej na temat produktów, które kupują każdego dnia. Tego typu akcje to także dobra okazja do walki z wieloma mitami funkcjonującymi wokół żywności. Przykładem mogą być tzw. substancje dodatkowe, które w opinii wielu konsumentów są błędnie utożsamiane z "konserwantami". Wielu z uczestników naszej akcji w rozmowach z ekspertami Instytutu Żywności i Żywienia było zaskoczonych, że np. substancje dodatkowe, które uważa się za sztuczne, występują w naturze - na przykład, kwas benzoesowy jest zawarty w malinach czy borówkach - tłumaczy dr inż. Justyna Czarnacka-Szymani.

Jak tłumaczy, to, jakie informacje powinny być zawarte na etykiecie są regulowane przez dedykowane przepisy - będące zresztą w trakcie zmian. - To, czego wymaga prawo, powinno być jednak minimum, a nie maksimum dla producentów i sprzedawców żywności. Jak najwięcej cennych dla konsumentów informacji i przede wszystkim zachęta do ich czytania powinny być postulatem dla każdej sieci handlowej - mówi ekspertka.

- Warto także mieć na uwadze, że świadomi konsumenci dużo lepiej wiedzą, dlaczego kupują te, a nie inne produkty, tej, a nie innej marki. Edukacja konsumentów jest więc sposobem na przyciągnięcie ich do swojej oferty, oczywiście pod warunkiem, że ta spełnia najwyższe standardy jakości - podsumowuje. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Justyna Czarnacka-Szymani RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT    /    Jeronimo Martins Polska RSS ALERT    /    etykiety RSS ALERT

KOMENTARZE (8)

  • marko 2013-06-27 13:30:07
    "edukacja konsumentów jest sposobem na przyciągnięcie do swojej oferty" nie spodziewałem się, że usłyszę kiedyś takie coś, w swiecie bezmyslenj konsumpcji i wciskania ludziom bele czego dla zysku
  • krystyna 2013-06-27 15:35:32
    "Polacy chcą wiedzieć więcej na temat produktów, które kupują każdego dnia."- bardzo się ciesze, ze organizowane sa takie akcje, ja tez chce wiedziec co kupuje - co jem. dzieki nim jako klient czuje sie zadbana i wyedukowana i chetniej bede robila zakupy w biedronce bo mam pewnosc, ze dba o klienta i o jakos swoich produktow. oby wiecej takich akcji!
  • Bożena 2013-06-27 15:38:49
    Dobry pomysł, wreszcie ktoś pomyślał o nas konsumentach i nie tylko kusi niskimi cenami ale również dba o świadome kupowanie produktów! Czytanie etykiet ze zrozumieniem jest bardzo potrzebne!!!
  • Jakub 2013-06-27 16:56:44
    Edukacja konsumencka stoi w sprzeczności z lojalnością klientów. Jako wyedukowany konsument, patrzący na etykiety, nie tylko na skład, nigdy nie uznam się za "lojalnego klienta". Firmy kombinują na okrągło, nie tylko sprzedawcy, w tym dyskonty, takie jak Biedronka czy Lidl, ale i producenci. Ileż to razy Biedronka zmieniała producenta, w przypadku tego samego produktu? Produkt niby ten sam, a skład inny, producent inny, jakość inna, a cena ta sama. To ma być "edukowanie klientów". Nie z nami te numery, JM, to tylko dobry PR, trafiony, trzeba przyznać, jedyna rzecz, która mi się podoba w tej firmie, to wykorzystywanie mądrych rzeczy do marketingu, właśnie edukacji konsumenckiej, postawienia na polskie produkty (których i tak jest mniej niż w marce własnej Tesco, dla przykładu, wiem, bo czytam etykiety), itd. Konsumenty wyedukowany - konsument nielojalny, bo wybierający za każdy razem, najlepszą dla siebie ofertę.
  • doris 2013-06-27 17:53:03
    Jakubie, oczywiście, że konsument wyedukowany wybiera to co dla niego najlepsze - dziwne gdyby było inaczej, chodzi o to żeby byc lojalnym wobec dobrych produktów i nie podmienić ich gorszymi odpowiednikami. zdecydowanie Polacy potrzebują wiedzy nt. tego co jedzą, przykłąd chociażby kwasu benzoesowego, sama nazwa brzmi mało smacznie ;)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.228.38.35
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.