Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Ekspert: Co dalej z markami własnymi?

Strona 2 z 2

Zdaniem ekspertów z Polskiego Instytutu Ekonomicznego, wskazany na tym etapie prac jest przegląd ustawodawstwa dotyczącego marek własnych. - Warto podkreślić, że w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów i w obecnym kształcie ustawy o ochronie konsumentów nie ma uregulowań dotyczących marek własnych. Zgłoszoną propozycję ograniczenia produktów marek własnych w ofercie sieci handlowych warto też sprawdzić pod kątem zgodności z prawem europejskim, zapewniającym wolność i równość gospodarczą wszystkich podmiotów działających na jednolitym europejskim rynku - tłumaczy.

- Warto rozważyć alternatywne działania np. przyspieszenie w rolnictwie procesów konsolidacji, wykreowanie wspólnej marki dla małych producentów rolnych, poprawa logistyki dostaw, profesjonalny marketing produktu, których efektem będzie wzmocnienie pozycji negocjacyjnej producentów rolnych w kontaktach z sieciami handlowymi - podsumowuje  dr Urszula Kłosiewicz-Górecka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

marki własne RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    Urszula Kłosiewicz-Górecka RSS ALERT    /    PIE RSS ALERT    /    Polski Instytut Ekonomiczny RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (6)

  • Teflon 2019-03-25 12:46:52
    Marki własne to samo zło dla producentów. Sieci rezygnują z markowych produktów firmy i chcą produktu podobnego po dużo niższej cenie - i wtedy nagle producent zmniejsza obłożenie produkcji na wiodącą marke na rzecz marki własnej (żeby tylko jednej) - w prosty sposób do sieci trafia tani produkt, firma redukuje ludzi bo robi po kosztach, markowy produkt dostaje coraz mniej zamówień. Więc ochrona marek własnych to dalej utrzymywanie dobijania polskich przedsiębiorców - najpierw poleciały małe rodzinne sklepy, potem producenci. A że ci drudzy nie mają już tylko odbiorców w postaci rodzinnych sklepów to musiały godzić się na twarde warunki siecii - i tak oto w PL rządzi kilka sieci sklepów dobijających producentów żywności.
    • eee666 2019-03-25 17:39:04
      marki własne są dobre często produkty nie dostępne w Polsce jak sery słodycze chipsy nabial wędliny itp z zachodu
      • diana 2019-03-26 19:12:41
        Wow, "chipsy z Zachodu". Rarytas normalnie.
      • dealz lubie to 2019-03-26 23:30:01
        diana może nie rarytas ale są przeważnie lepsze od krajowych i laysow crunchipsow produkowanych u nas, np niemiecka podróba pringelsow z tesco i angielskie chipsy tesco finest czy chipsy feurich z aldi itp itddzieki temu nie jestesmy skazani na 2-3 producentów-lays polsnack ( crunchips wiejskie ziemniaczki , biedronka lidl itp) fifor nowy gracz
    • Bartosz 2019-03-26 12:56:59
      To już wiemy komu na tym zależy. Pytanie jak to zrobić technicznie - moim zdaniem nie da się!
      • nie lubie mlekovity 2019-03-26 14:40:05
        chcesz kupuj polskie nie chcesz kupuj polskie nie zabraniaj nikomu robić co chce. ja wole zachodnie produkty pod markami własnymi bo są lepszej jakości od naszych ale to jest moje zdanie pan może mieć inne i dobrze , Polacy wszędzie węszą spiski i to jest żenada

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.85.143.239
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.