Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: Czego szukają konsumenci w programach lojalnościowych?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 15-09-2017, 11:53
Ekspert: Czego szukają konsumenci w programach lojalnościowych?
Kamil Kociszewski, strateg Agencji Freebee. Fot. materiały prasowe Freebee.

Klienci kalkulują korzyści coraz lepiej i bardziej świadomie decydują się na udział w programach lojalnościowych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Kamil Kociszewski, strateg Agencji Freebee.

- Warto pamiętać, że konsumenci nie stanowią jednorodnej grupy, a ich różny poziom przywiązania i zaangażowania względem marki wpływa na mniejszą lub większą względem niej lojalność, a co za tym idzie poziom sprzedaży. Z roku na rok zmianie ulega jednak stosunek konsumentów do wszystkich programów lojalnościowych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Kamil Kociszewski, strateg Agencji Freebee.

Przytacza też dane z badania: - Jak wynika z danych pochodzących z Monitora Programów Lojalnościowych ARC Rynek i Opinia z sierpnia 2016 roku, odsetek Polaków, którzy biorą udział w programach lojalnościowych spada, ponieważ coraz częściej konsumenci mają poczucie nieopłacalności gromadzenia punktów, a także płynących z nich korzyści. W 2016 roku udział w programach lojalnościowych deklarowało 41% Polaków, czyli o 6% mniej niż w 2015 roku, choć aż 66% przyznało, że udział w programach lojalnościowych wpływa na ich zachowania zakupowe i skłania do kupowania w danym punkcie lub sieci. Według konsumentów największymi zaletami udziału w programach lojalnościowych są: możliwość płacenia za zakupy zgromadzonymi punktami, a także możliwość uzyskania rabatu lub zniżki na dokonywane zakupy - mówi. 

- Konsumentom znudziła się już dominująca przez ostatnie lata, na rynku programów lojalnościowych, moda na formułę, w której by skorzystać z oferowanych przez organizatora nagród czy przywilejów, zmuszeni są do długotrwałego zbierania punktów przyznawanych zgodnie z niekorzystnym przelicznikiem. Spowszedniały model, który jest wykorzystywany przez wiele firm oraz nieatrakcyjne przeliczniki, które pozwalają uczestnikom na szybką kalkulację i pokazują jak niewspółmierne musi być ich zaangażowanie, również nie przysparzają programom lojalnościowym zwolenników - tłumaczy ekspert.

Dodaje, że oferowane katalogi nagród nadal przyciągają uwagę niektórych uczestników, ale z roku na rok są dla nich coraz mniej atrakcyjne. Najczęściej wykorzystywana koncepcja wymaga już modyfikacji, na którą gotowy jest zarówno rynek jak i sami uczestnicy, którzy oczekują wielowymiarowego kontaktu z marką w aspekcie finansowym i emocjonalnym. Właśnie dlatego wiele firm już rozpoczęło proces dostosowywania swoich programów do nowych wymagań. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 263) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH